برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید

بیماری آرتریت روماتوئبد من خاموش است. راهکاری هست که این بیماری شدت پیدا نکند؟

بیماری آرتریت روماتوئبد من خاموش است. راهکاری هست که این بیماری شدت پیدا نکند؟

سلام. ۱۱ ماهه آرتریت روماتویید دارم. بیماریم چند ماهه در حال خاموشیه. داروهام هم خیلی کم شده.چه کار کنم بیماری دوباره عود نکنه. آیا راهکاری هست؟یا این که بیماری خود به خود عود خواهد کرد و راهکاری نیست ؟
با سلام.بیماری آرتریت روماتوئید یک بیماری با طیف وسیعی از علائم میتواند باشد.پیش بینی شرایط آینده بیمار به عوامل مختلفی بستگی دارد.در برخی موارد عود زیادتر و پیش آگهی بیماری در آینده بدتر و در برخی موارد پیش آگهی خوب و عود کمتر و پاسخ به درمان بهتر خواهد بود،که بستگی سن و بیماری های همراه دیگر و ... دارد.با توجه به شرح حال اولیه و معاینه در هر بیمار میتوان تا حدودی آینده بیمار را پیش بینی کرد ولی بهر حال تغذیه مناسب ، دوری از استرس ، خواب کافی ،ورزش و از همه مهمتر مصرف درست و به موقع داروها و مراجعه به پزشک جهت کنترل وضعیت بیماری با آزمایشات دوره ای نقش مهمی در کنترل بیماری و جلوگیری ازعود خواهد داشت.

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

مشاوره های زیر نیز در همین راستا می باشندثبت مشاوره

آرتریت روماتوئید دارم و هر دو زانوم درگیره زانومو عمل کردم ولی نمیتوانم ورزش کنم. چه کار کنم؟غلامحسین علیشیری۱۳۹۳/۰۶/۰۳

با سلام اصولا ورزش و بازتوانی دربیماری روماتیسمی تاثیر بسزایی دارد. پیشنهاد ما برای انجام ورزش انجام ورزش های سبک در زمان کوتاه می باشد که به تدریج مدت و شدت این ورزش باید افزایش یابد. چنانچه بدنبال انجام ورزش درد پایداری در عضو ایجاد شود آن ورزش بهتر است انجام نشود.

آرتریت روماتوئید دارم.رژیم درمانی مورد تایید شما چیست؟ چه داروهایی باید مصرف کنم؟غلامحسین علیشیری۱۳۹۲/۰۸/۱۳

در این بیماری بر مبنای شدت و محل درگیری درمان متفاوت است و شما بایستی تحت نظر روماتولوژیست در مشهد که بالغ بر ۵ - ۶ نفر هستند و همگی از اساتید هستند درمان را پیگیری نمایید.

ورم منقطع و ناگهانی دست ها بخصوص قوزک و مچ پاهامحسن اخیانی۱۳۹۵/۰۵/۲۸

سلام .علایم شما غیر اختصاصی است و یک nonspecific Arthritis است احتمال آرتریت راکتیو و یا سارکوئیدوز را می توان مطرح کرد.HLA-B27 وACE-Level را چک کنید.با پزشک روماتولوژیست مشورت نمایید.

رماتیسممسعود مهدوی۱۳۹۶/۰۷/۱۶

سلام،مصرف این دارو با این مقدار دوز روزانه به جهت درمان افسردگی نیست و جنبه آرامبخش و ضد اضطراب دارد.

دیدگاه و نظــرات