برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید
;

آیا روماتیسم بر چشم تاثیر می گذارد؟

آیا روماتیسم بر چشم تاثیر می گذارد؟ روماتیسم اصولا بیماری مفاصل است. با اینحال، روماتیسم گاهی دیگر قسمت های بدن را نیز تحت تاثیر قرار می دهد؛ مثلا چشم ها.
روماتیسم اصولا بیماری مفاصل است. با اینحال، روماتیسم گاهی دیگر قسمت های بدن را نیز تحت تاثیر قرار می دهد؛ مثلا چشم ها.
بیماری های چشم که با روماتیسم در ارتباط است شامل موارد زیر می باشد:

خشکی چشم ها: بطور کلی، قطره های اشک مصنوعی می توانند درد و ناراحتی ناشی از خشکی چشم را کم کرده و تسکین دهند. به این نکته مهم توجه داشته باشید که گاهی خشکی چشم ممکن است نشانه ای از بیماری سندرم شوگرن باشد که از گروه بیماری های خود ایمنی و در ارتباط با روماتیسم است.

التهاب داخلی چشم (یووئیت): یووئیت ممکن است باعث سرخی و درد چشم، حساسیت به نور و تاری دید شود.

التهاب غشایی که بخش سفید چشم را می پوشاند (اپی اسکلرایتیس –episcleritis): اپی اسکلرایتیس ممکن است باعث قرمزی یا ناراحتی ناگهانی چشم شود.

التهاب بخش سفید چشم (اسکلرایتیس – scleritis): اسکلرایتیس معمولا با درد و قرمزی شدید و پایدار چشم مشخص می شود. گاهی سفیدی چشم به رنگ بنفش پر رنگ در می آید که پررنگ تر از قرمزی چشم که به طور تیپیک در بیماری اپی اسکلرایتیس دیده می شود، است.

گلوکوم: التهاب داخل چشم می تواند سیستم عصبی چشم را تحت تاثیر قرار دهد، و در نهایت منجر به گلوکوم شود که نتیجه آن از دست دادن بینایی است. بسته به نوع گلوکوم، علایم و نشانه های بیماری ممکن است شامل از دست دادن تدریجی بینایی، درد چشم و یا تاری دید باشد.

آب مروارید: عوامل زیادی منجر به کدر شدن عدسی چشم می شود که در حالت طبیعی شفاف است. از جمله این عوامل التهاب داخل چشم و استفاده طولانی مدت از کورتیکواستروئیدها است که اغلب برای درمان بیماری های روماتیسمی تجویز می شود. علایم و نشانه های آب مروارید شامل تاری دید است که در نور روشن بدتر می شود.

اگر به روماتیسم مبتلا هستید و تجربه درد چشم، تغییر در دید یا دیگر مشکلات چشم را داشته اید، به یک متخصص چشم مراجعه کرده و مشکل خود را با او در میان بگذارید.همچنین حتما با پزشک روماتولوژیست خود مشورت کنید. درمان به موقع می تواند از عوارض تهدید کننده بینایی، پیشگیری کند./


 

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

کاربر ادمینکاربر ادمینپاسخ به این نظر مدیر سایت: به پزشک روماتولوژیست مراجعه فرمایید. ضمنا سوالات خود را در قسمت "از پزشک بپرسید" مطرح کنید تا توسط متخصصین مربوطه پاسخ داده شود.
پاسخ به این نظر با سلام پسر من روماتیسمی چشمی داره و من اینو به تازگی فهمیدم اما تقریبا یک سال مرتب سردرد داشت وما متوجه چشم او نبودیم واو را به دکتر داخلی میبردم حال که متوجه شدم روماتیسم چشم داره خیلی نگرانم آیا این مشکل باعث نابینا شدن اومیشود
پاسخ به این نظر باسلام چندماهی است هردوچشمم قرمزشده ودردشدیدداردهیچگونه دردونشانه ای ازعوارض مفصلی ندارم به چشم پزشک ورماتولوژیست مراجعه کردم وهنوزبیماریم راتشخیص نداده اندلطفا اگراطلاعاتی دراین موردداریددراختیارم گذارید

دیدگاه و نظــرات