برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید

دیسک کمر

دیسک کمر

عرض ادب و احترام خدمت پزشکان محترم . من یک دیسک پاراسنترال سمت چپ دارم که البته نود درصد درد من در اندام تحتانی سمت راست بیشتر شصت پا و قسمت خارجی ساق است و به مقدار کمتر پشت زانو پای چپ است. در mri من واژه protrusion ذکر شده شده و تنگی کانال نخاعی ندارم و دی هیدراته هم نیستن دیسکها. اگر لطف کنید به من بگویید که آیا من میتوانم عمل آندوسکوپی دیسک انجام دهم یا ن؟من چند روز هست که درد دارم و خوب نمیشچد حدودا یه هفته البته درد شدید نیست و کم و زیاد می‌شود . میخاستم بدونم این درد یعنی دیسک من بدتر

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

مشاوره های زیر نیز در همین راستا می باشندثبت مشاوره

دیسک کمرادمین بهپو۱۳۹۷/۰۴/۱۸

با سلام در سن شما دیسک خفیف به احتمال زیاد درمان خواهد شد مشروط بر اینکه سبک زندگی صحیح را در پیش بگیرید,در بلند کردن اجسام ددقت داشته باشید, ورزش های مربوط به عضلات کمر را انجام دهید (ورزش ویلیامز که در سایت شرح داده شده) از فواید موثر آب درمانی برای کمر استفاده کنید.

روش درمان دیسک خفیف کمر چیست؟حرکات اصلاحی یا دارو؟محسن اخیانی۱۳۹۵/۰۳/۱۹

با سلام .در بعضی موارد ام آر آی بصورت کاذب مثبت است. شما باید نورتریپتیلین 10 میلی گرم شب + حرکت درمانی و آب درمانی جهت درمان استفاده کنید و در محیط کار و زندگی دستورات بهداشتی کمر و ارگونومی کمر را رعایت کنید.

حدودا 5 ماهی میشه که وقتی رو صندلی میشینم دردی در قسمت چپ سینم احساس می کنم با توجه به شرح حال گفته شده مشکل چیست؟غلامحسین علیشیری۱۳۹۳/۱۲/۰۷

با سلام با توجه به شرح ذکر شده عارضه درد نگران کننده نیست توصیه می شود به مدت 1 ماه اصول ارگونومی را رعایت کرده و ورزش های ویلیامز و مکنزی را انجام دهید. در صورت عدم بهبودی توصیه به معاینه دقیقتر توسط پزشک متخصص می شود.

بی حسی و ناتوانی در انگشتان هر دو دست ناشی از چیست؟احمد سلیم زاده۱۳۹۵/۰۴/۰۵

سلام.در صورت عدم پاسخ به درمان های مرحله اول، خصوصا اگر همراه با کاهش قدرت و لأغر شدن عضلات دست باشد، لازم است در أسرع زمان و برای جلوگیری از پیشرفت بیماری ، پزشک خود را مطلع کنید.

دیدگاه و نظــرات