برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید

ضایعه در دهان

ضایعه در دهان

در دیواره داخلی لپم یه ضایعه گوشتی ک وسط سفید وکنارش کمی قرمزه و مثل یه گوشت اضافی که همراه با درد علت چی میتونه باشه ممنون از راهنماییتون
با سلام به احتمال زیاد ضایعه آفت یا تبخال است که بایستی بررسی شود. در صورتی که سابقه قبلی نداشته است یا ادامه این حالت بیش از 2 هفته قابل بررسی پزشکی است.

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

مشاوره های زیر نیز در همین راستا می باشندثبت مشاوره

آیا آفت دهانی نشانه بیماری است؟محسن اخیانی۱۳۹۶/۰۴/۲۱

سلام.اکثرا افت مسىله مهمی نیست و مواردی چون آلرژی غذایی علت ان است ولی با توجه به سابقه فامیلی و افزایش آن باید به پزشک روماتولوژی مراجعه و تست پاترژی و معاینه چشم انجام بدهید .

دخترم هر از گاهی در دهانش آفت میزند نگران شدم که بیماری بهجت داشته باشد!احمد سلیم زاده۱۳۹۳/۰۵/۱۷

با سلام وجود آفت می تواند دارای علل بسیار زیادی مانند کمبود ویتامین ها و یا بیماری های روماتیسمی در درصد قابل توجهی از موارد بدون علت باشد. با توجه به وجود آفت های محدود توصیه به مصرف مولتی ویتامین ها و فولیک اسید می شود. نیاز به اقدام بیشتری نیست.

بیماری بهجت دارم. دهانم همیشه آفت دارد. راهنمایی کنید چطور درمان کنم؟احمد سلیم زاده۱۳۹۲/۱۲/۱۶

با سلام در بیماری بهجت اثبات شده چنانچه بیماری صرفا در مخاط باشد و سایر ارگان ها مبتلا نباشند کلشی سین داروی موثری است که نه تنها در کاهش میزان آفت موثر است بلکه در پیشگیری از عود بیماری و ابتلای سایر ارگان ها کمک کننده است.

تب مارشال چگونه درمان می شود؟محمد زنوزی راد۱۳۹۶/۰۷/۰۵

سندرم مارشال که نام علمیش PFAPA است، یک بیماری با نشانه های مشخص، نادر و بدون علت شناخته شده بوده که معمولا از کودکی شروع میشود. نامش بر اساس علایم بالینی اش تدوین شده است: حملات دوره ای تب بهمراه آدنوپاتی (تورم غدد لنفاوی) و آفت دهانی.  تشخیصش براساس رد سایر بیماریهای مشابه خصوصا تونسیلیت استرپتوکوکی ( چرک لوزه) و تب مدیترانه ای(FMF)  است. تشخیص توسط پزشک متخصص و براساس معاینه و آزمایش مرتبط است که در مورد اول تستASO و درمورد دوم تست مولکولی MEFV و البته پیگیری بالینی کمک کننده است. پردنیزولون در ابتدای حملات مثل آب روی آتش است و توصیه میشود. به مرور زمان و با بزرگتر شدن کودک،  تعداد حملات بیماری معمولا کمتر میشود.

دیدگاه و نظــرات