برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید

آفت بین دو دندان

آفت بین دو دندان

سلام.من حدود 10 ساله که یه چیزِ سفید رنگ مثل آفت بین دو دندانم هست بزرگتر شده ولی کوچیک نه چی میتونه باشه اخیرا حدود 2 ماه میشه درد و سوزش هم در دندونم دارم هم لثه دندونم سالمِ(با تشخیص پزشک حاذق)ولی دردم بیشتر شده؟ راهنمایی نمایید
سلام.آفت دهان دائمی نیست.با توجه به ادامه ضایعه در دهان توصیه میشود به متخصص گوش و حلق و بینی مراجعه و در صورت امکان بیوپسی ( نمونه برداری ) انجام شود.

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

مشاوره های زیر نیز در همین راستا می باشندثبت مشاوره

آیا آفت دهانی نشانه بیماری است؟محسن اخیانی۱۳۹۶/۰۴/۲۱

سلام.اکثرا افت مسىله مهمی نیست و مواردی چون آلرژی غذایی علت ان است ولی با توجه به سابقه فامیلی و افزایش آن باید به پزشک روماتولوژی مراجعه و تست پاترژی و معاینه چشم انجام بدهید .

آیا آفت زدن بیش از حد ممکن است علامت بیماری بهجت باشد؟ این بیماری چیست؟!غلامحسین علیشیری۱۳۹۲/۱۰/۰۶

بطور معمول در افراد سالم جامعه ممکن است آفت دهان مشاهده شود در صورت وجود آفت های مکرر و یا آفت های بزرگ نشانه مهمی از بیماری بهجت است در این بیماری ممکن است آفت های دستگاه تناسلی و یا ضایعات پوستی خاص و یا ابتلای چشمی وجود داشته باشند.

در بیماری بهجت درد زانو در هنگام راه رفتن بیشتر میشود؟ و آیا درد مفاصل پایدار است یا از بین میرود؟محسن اخیانی۱۳۹۴/۰۸/۱۷

سلام درد زانوی شما ربطی به بهجت ندارد و با ورزش چهار سر ران درد کاهش می یابد. درد چشم شما باید توسط چشم پزشک معاینه شود و در صورت اووئیت ارتباط به بهجت دارد ولی یک قرمزی ساده بیشتر در زمینه آلرژی است.

تب مارشال چگونه درمان می شود؟محمد زنوزی راد۱۳۹۶/۰۷/۰۵

سندرم مارشال که نام علمیش PFAPA است، یک بیماری با نشانه های مشخص، نادر و بدون علت شناخته شده بوده که معمولا از کودکی شروع میشود. نامش بر اساس علایم بالینی اش تدوین شده است: حملات دوره ای تب بهمراه آدنوپاتی (تورم غدد لنفاوی) و آفت دهانی.  تشخیصش براساس رد سایر بیماریهای مشابه خصوصا تونسیلیت استرپتوکوکی ( چرک لوزه) و تب مدیترانه ای(FMF)  است. تشخیص توسط پزشک متخصص و براساس معاینه و آزمایش مرتبط است که در مورد اول تستASO و درمورد دوم تست مولکولی MEFV و البته پیگیری بالینی کمک کننده است. پردنیزولون در ابتدای حملات مثل آب روی آتش است و توصیه میشود. به مرور زمان و با بزرگتر شدن کودک،  تعداد حملات بیماری معمولا کمتر میشود.

دیدگاه و نظــرات