برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید

علائم بهجت

علائم بهجت

بنده سه ساله درد در عضلات بدنم بویژه ساق پا و باسن و کمر دارم mri که دادم دکترم گفت آرتروز ستون فقرات دارم و دارو درمانی رو شروع کردم که بازم دردها ادامه داشت تا چند روز پیش به توصیه روماتولوژ آزمایش hla b5 و b51 دادم که هر دو مثبت شد با توجه به این جواب و اینکه علائم آفت دهانی و چشمی و پوستی ندارم ممکنه بیماری بهجت داشته باشم ؟ و بجز بهجت در چه بیماریهایی hla b5 و hlab51 مثبت میشود و در آخر چه دارویی مناسب من هست که دردهایم رو درمان کند ؟ با سپاس

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

مشاوره های زیر نیز در همین راستا می باشندثبت مشاوره

آیا جوش تناسلی شبیه به آفت که فقط یکبار اتفاق افتاده است، نشاته بهجت است؟محسن اخیانی۱۳۹۴/۰۸/۱۲

سلام درد مچ شما غیر اختصاصی است و فعلا نمی توان آن را به بیماری خاصی مرتبط دانست. آفت دهانی و تناسلی شما باید توسط روماتولوژیست و یا متخصص پوست آشنا به بهجت رویت شود و در صورت تایید آفت در این دو محل تشخیص داده شود. لازم به ذکر است که بیماری های دیگری نیز می توانند ضایعات پوستی و دهانی ایجاد کنند.

درمان نوروبهجت چیست؟محسن اخیانی۱۳۹۶/۱۲/۰۵

سلام تاریخ دقیقی برای بازگشت حرکات دست وجود ندارد.درمان ها باید صورت گیرد تا التهاب مغزی فروکش کند و پس از ان اقدامات توانبخشی صورت گیرد تا حرکات بتدریج بهتر شوند.

علت بروز تبخال تناسلی و افت دهانی چیست ؟ و چرا تاکید به مراجعه به متخصص روماتولوژیست شده است؟محسن اخیانی۱۳۹۴/۱۲/۲۲

سلام تبخال بدنبال سرما خوردگی مسئله ای نیست. آفت اگر مکرر و شدید باشد باید بررسی شود و تست پاترژی و معاینه چشم شوید. اچ آی وی با بوسیدن به فرزندان منتقل نمی شود. در صورت شک به این موضوع باید آزمایش دهید.

تب مارشال چگونه درمان می شود؟محمد زنوزی راد۱۳۹۶/۰۷/۰۵

سندرم مارشال که نام علمیش PFAPA است، یک بیماری با نشانه های مشخص، نادر و بدون علت شناخته شده بوده که معمولا از کودکی شروع میشود. نامش بر اساس علایم بالینی اش تدوین شده است: حملات دوره ای تب بهمراه آدنوپاتی (تورم غدد لنفاوی) و آفت دهانی.  تشخیصش براساس رد سایر بیماریهای مشابه خصوصا تونسیلیت استرپتوکوکی ( چرک لوزه) و تب مدیترانه ای(FMF)  است. تشخیص توسط پزشک متخصص و براساس معاینه و آزمایش مرتبط است که در مورد اول تستASO و درمورد دوم تست مولکولی MEFV و البته پیگیری بالینی کمک کننده است. پردنیزولون در ابتدای حملات مثل آب روی آتش است و توصیه میشود. به مرور زمان و با بزرگتر شدن کودک،  تعداد حملات بیماری معمولا کمتر میشود.

دیدگاه و نظــرات