برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید

درمان جایگزین داروی هیالورونیک اسید (هیالگان)

درمان جایگزین داروی هیالورونیک اسید (هیالگان)

سلام.دکتر ب من گفته که مفصل زانوم آسیب دیده و آرتروز شدید دارم..انحنای زانو هم دارم.آمپول هیالگان برام نوشته.خواستم بدونم درمان دیگه ای هم هست؟؟
سلام.بله داروهای غضروف ساز،کاهش وزن و ورزشهای تقویت زانو زانو.

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

مشاوره های زیر نیز در همین راستا می باشندثبت مشاوره

با سلام. من 30 ساله سن دارم. چند ماهی است که دچار خشکی مفاصل زانو شده ام. زانوهایم هنگام تا شدن صدا می دهند بخصوص هنگام پایین آمدن از پلکان اما دردی حس نمی کنمغلامحسین علیشیری۱۳۹۲/۰۲/۰۲

با سلام بطور معمول در افراد بالغ به دنبال حرکت مفصل صدای خفیفی در مفاصل شنیده می شود و یا احساس خشکی خفیف به دنبال نشستن در مفاصل با آرتروز خفیف مشاهده می شود. توصیه ما این است که از فشار ثابت بر روی مفصل مانند نشستن یا ایستادن طولانی مدت پرهیز نموده و ورزش های انقباضی و ورزش های با افزایش دامنه حرکتی در بهبودی نشانه ها و علائم موثر می باشد.

درد گردنثریا شادمانفر۱۳۹۷/۰۶/۱۰

سلام شما باید برای معاینه و بررسی دقیق ترحتما به پزشک روماتولوژ مراجعه کنید.

ایا خواب رفتگی و بی حسی دستم ناشی از آرتروز گردنم است؟احمد سلیم زاده۱۳۹۲/۰۸/۲۷

با سلام خواب رفتگی دست ناشی از دیسک یا آرتروز گردن در موارد شدید و در وضعیت های خاصی بیشتر ایجاد می شود. چنانچه خواب رفتگی در اندام ها و دست بطور مداوم وجود داشته یا به دنبال خواب رفتن ایجاد یا تشدید می شود بایستی علل دیگر مورد بررسی قرار گیرند که در این موارد نوار عصب کمک کننده می باشند.

پسری 22 ساله هستم و 80 کیلو وزنمه. از سن 18 سالگی به بعد مفاصلم شروع کردند به صدا کردن و درد آیا نشانه آرتروز است؟احمد سلیم زاده۱۳۹۲/۰۲/۰۵

با سلام احساس گیر کردن مفصل و یا خالی کردن آن در موقع راه رفتن ۲ نشانه مهم آسیب های داخل زانو مانند پارگی مینیسک و یا آسیب لیگامان های داخل زانو است که ضروری است جهت تعیین تکلیف مشورت با اورتپدی صورت گیرد.ایجاد صدا در مفاصل به خصوص صداهای نرم به دنبال فعالیت مفصل شایع است و حاکی از بیماری خاصی نیست و با ورزش های مناسب بهبود میابد اما در صورتی که صدا ها توام با صدای خشن و یا توام با درد به دنبال فعالیت باشد حاکی از آرتروز و یا سائیدگی زانو است که ضروری است توسط پزشک متخصص بررسی شوید.

دیدگاه و نظــرات