برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید

آیا روماتیسم درمان قطعی دارد؟

آیا روماتیسم درمان قطعی دارد؟

با سلام.من سابقه ی آرتریت روماتوئید داشتم که طی یک سال درمان با انواع داروها فاکتورهای مشکل در خونم به حالت نرمال در آمد و گفتند درمان شدی.اما بعد از 3 سال از قطع داروها تمام علائم بازگشت کرده و دردهای شدیدی میکشم.ریه،زانو،آرنج و مچ و انگشتان دست راستم درگیره.هر چند وقت یک بار بین یک تا دوماه درگیر حساسیت پوستی میشم.دمای بدنم بالا رفته.فشار در ناحیه مچ دست،خواب رفتگی و گز گز دارم.ریه هام سوزناکه آزمایشاتم نرمال هستند می خواستم بدونم با وجود درمان آیا هنوز درگیر این بیماری هستم یا مشکلم چیز دیگره?
سلام  احتمالا بیماری شما دوباره فعال شده. باید به روماتولوژیست مراجعه شود واز نظر عود بیماری و درگیری ریه بررسی شوید.

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

مشاوره های زیر نیز در همین راستا می باشندثبت مشاوره

درد در انگشتان دستم دارم بدون خشکی. ممکن است آرتریت روماتوئید داشته باشم؟احمد سلیم زاده۱۳۹۴/۰۲/۱۶

با سلام در بیماری هایی که مفاصل دچار التهاب می شود درد و خشکی به دنبال استراحت بدتر و با فعالیت بهتر می شود. توصیه می شود فعالیت جسمی را کم کرده، ورزش های مناسب دست انجام دهید.

لکه پوستی در بیماری آرتریت روماتوئیدمحسن اخیانی۱۳۹۷/۰۴/۰۲

سلام اگر لکه قهوه ای باشد ممکن است بر اثر هیدروکسی کلروکین یا سولفاسالازین باشد. با یک دکتر پوست هم مشورت کنید.

آیا با عمل جراحی زانوی تغییر شکل پیدا کرده به حالت عادی بازمی گردد؟ آِیا قرمز شدن پوست در زیر نور آفتاب و یا مشکلات پوستی با بیماری روماتیسم در ارتباط است؟غلامحسین علیشیری۱۳۹۶/۰۴/۱۱

با سلام.برای دفورمه شدن شدید زانو طوری که مانع فعالیت های روزانه شود عمل جراحی توصیه می شود. حساس شدن پوست و التهاب ربطی به بیماری آرتریت روماتوئید ندارد و می تواند عارضه مصرف بلند مدت دارو های کوتیکواستروئید ها (کورتون) باشد.

لطفا راهنمایی فرمایید تا کی بایستی آمپول ریمیکاد را ادامه بدهم آیا می توانم پردنیزولون را قطع کنم ؟ آرتریت دارمغلامحسین علیشیری۱۳۹۳/۱۰/۱۲

با سلام در بیماری روماتوئید تصمیم در خصوص تعدیل دوز دارو و یا تغییر در نوع دارو بر اساس شدت بیماری از نظر بالینی و یا یافته های آزمایشگاهی توسط پزشک تنظیم می شود. در صورت شدید بودن بیماری و یا عدم پاسخ به درمان های استاندارد داروی بیولوژیک توصیه می شود و مدت زمان آن بر اساس شدت بیماری توط پزشک با تجربه تعیین می شود.

دیدگاه و نظــرات