برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید
;

از سفتی مفاصل حاصل از آرتریت روماتوئید خلاص شوید

از سفتی مفاصل حاصل از آرتریت روماتوئید خلاص شوید راهی ساده و آرام برای کاهش درد مفاصل وجود دارد. این راه کاملا بدون هزینه است، وقت زیادی نمی خواهد و نیاز به تجهیزات خاصی هم ندارد این راه، کشش است
خبر خوب اینکه راهی ساده و آرام برای کاهش درد مفاصل وجود دارد. این راه کاملا بدون هزینه است، وقت زیادی نمی خواهد و نیاز به تجهیزات خاصی هم ندارد این راه، کشش است! فایده های آن سختی کمتر، بهتر شدن حرکت و تنش کمتر روی مفاصل است که ارزش این تلاش را دو چندان می کند.
همین حالا با این چهار حرکت ساده شروع کنید، حتی نیازی نیست از روی صندلی بلند شوید!
 
1-ریلکس کردن گردن: بدن را صاف نگه دارید ، شانه ها را شل کنید و تا جایی که می شود سر خود را به چپ بچرخانید. 10 تا 30 ثانیه در این حالت بمانید. به حالت اول بازگردید. سپس سر را به راست بچرخانید. این کار را 4 بار تکرار کنید.
 
2-ریلکس کردن قفسه سینه، شانه ها و کمر: بازوها را از دو طرف بدن بالا ببرید، به آرنج ها زاویه 90 درجه بدهید، دست ها را هم سطح سر بالا نگه دارید، کف دست باید به سمت بیرون باشد. آرنج را خم نگه دارید و به آرامی در حالیکه تیغه های شانه را به هم فشار می دهید، بازو را لمس کنید. 10 تا 30 ثانیه در این حالت باقی بمانید. به حالت اول بازگردید. این کار را 4 بار تکرار کنید.
 
3-خم کردن زانوها و پاها: لبه صندلی بنشینید، طوری که کف پا روی زمین قرار داشته و زانوها خم باشند. به تدریج پای راست خود را به جلو بکشید، طوری که پاشنه پا روی زمین بماند و انگشتان به سمت بالا کشیده باشند. دست های خود را به آرامی روی ران چپ قرار دهید و کمی به سمت جلو خم شوید، به اندازه ای که کشیدگی در پشت پا را احساس کنید. کمر را صاف نگه دارید و ماهیچه های شکم را منقبض کنید. 10 تا 30 ثانیه در این حالت باقی بمانید. این کار را 4 بار برای هر پا و به صورت متناوب تکرار کنید.

4-مچ، دست و انگشتان خود را آرام کنید: راحت و صاف بنشینید، دست ها را به حالت استراحت روی زانو قرار دهید، طوری که کف دست رو به بالا باشد. به آرامی کف دست های خود را تا جایی که می توانید باز کنید و مچ ها را رو به پایین خم کنید تا نوک انگشتان به سمت زمین باشد. 10 تا 30 ثانیه این حالت را نگه دارید. سپس انگشتان را به آرامی مشت کنید و مچ ها را رو به بالا خم کنید. 10 تا 30 ثانیه این حالت را حفظ کنید. این کار را 4 بار و به صورت متناوب انجام دهید.
 
قبل از شروع، مطمئن شوید که...
پزشک شما موافق است.
صندلی سفت ولی راحتی را انتخاب کنید.
زمانی که بدنتان کمترین سختی را دارد ، این کار را انجام دهید.
 
وقتی تمرین های کششی انجام می دهید...
به حالت طبیعی نفس بکشید.
هر کشش را 10 ثانیه ادامه دهید و به تدریج که آمادگی بدنی تان بهتر شد زمان آن را تا ۳۰ ثانیه بالا ببرید.
زیاده روی نکنید، چون افراط در این تمرینات حتی می تواند باعث سفت تر شدن ماهیچه های شما شود.
آرنج ها و زانوها را قفل نکنید.
به محض اینکه احساس درد کردید ، تمرین را متوقف کنید./

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

دیدگاه و نظــرات