برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید
;

التهاب مفاصل دست؛ روش هایی برای استفاده آسان تر از ابزار

ابزار چرخشی این ابزار چرخشی مجموعه ای از میخ های فلزی تاشو است. این میخ ها بطور جداگانه قابل فشرده شدن و فرو رفتن هستند و به همین دلیل می توانند برای چرخاندن چیزهایی مثل پیچ شعله اجاق گاز و یا انتهای کلید خانه و ماشین از آنها کمک گرفت. استفاده از دسته های بزرگ در ابزارآلات به شما کمک می کند برای چرخاندن دسته ها یا کلید از حرکت فشاری پرهیز کنید.
اهرم دستگیره فشار به دستگیره در برای باز کردن آن، به مفاصل دست فشار وارد می کند. به کمک یک اهرم می توانید در را به راحتی باز و بسته کنید.
قیچی های خودکار برای باز و بسته کردن قیچی های معمولی باید از حرکت باز و بسته دست استفاده کنید. اما قیچی های فنردار که نمونه ای از آن در تصویر است، برای باز شدن نیازی به حرکت دست نداشته و خودبخود باز می شوند. و این یعنی فشار کمتری به مفاصل دست وارد می آید.
از ابزاری با دسته بزرگ استفاده کنید هم اکنون بسیاری از ابزار آشپزخانه مثل سبزی خرد کن ها را می توان با دسته بزرگتر از فروشگاه ها تهیه کرد.
چاقوی آشپزخانه این نوع چاقوی آشپزخانه به دست و مچ دست اجازه می دهد در موقعیت بهتری برای برش زدن قرار گیرد. سعی کنید از چاقوهای طرح قدیمی که باید با فشار بین انگشتان دست بکار روند، استفاده نکنید. اگر مقدار سبزیجات زیاد بود از یک خرد کن برقی کمک بگیرید.
کیف های بندی از اینکه کیف را به دست آویزان کرده و وزن آن را بر اگشتان دست وارد کنید، بپرهیزید. به جای آن از کیف های بندی استفاد کنید.
مسواک افراد مبتلا به التهاب مفاصل دست نباید وسیله ای را بین انگشتان شست و سبابه گرفته و بفشارند، این کار فشار زیادی را بر مفاصل دردناک دست وارد می کند. می توانید یک تکه فوم را در دسته مسواک، قاشق، چنگال یا چاقو فرو کرده و به راحتی با آنها کار کنید. همچنین می توانید به فروشگاه های لوازم صنعتی مراجعه کنید، شاید بتوانید انواع خاصی از لوله های عایق با جنس نرم را در آنجا پیدا کرده و بعنوان پوشش دسته استفاده کنید.
در باز کن وقتی با درب بطری مثلا بطری نوشابه یا درب ظروف شیشه ای مواجه می شوید، انواع مختلفی ابزار وجود دارد که به کمک آنها می توانید از فشار وارد بر مفاصل دست خود بکاهید. برای قوطی های کنسرو می توانید از در بازکن های برقی کمک گرفته و فشار وارد بر دست ناشی از چرخش دسته دربازکن را کم کنید.
برخواستن از صندلی برای برخاستن از صندلی از پاهایتان کمک بگیرید. اگر لازم شد، کف دست –نه مفاصل انتهایی انگشتان- را بر دسته صندلی یا میزی که نزدیک صندلی است قرار داده و فشار را بر بازوها بیندازید. روش دیگر آن است که کف دست را بر ران یا زانوهایتان گذاشته و برخیزید.
قلاب دکمه برای محافظت از مفاصل انگشتان دست، از محکم فشردن انگشتان دست دوری کنید. برای مثال، برای بستن دگمه های لباستان از قلاب¬دکمه کمک بگیرید. لباس هایی انتخاب کنید که دکمه های آن راحت باز و بسته شود: مثلا لباس های زیپ دار، لباس های با دکمه های بزرگ و یا لباسهایی که قزن دارند.
خودکار و مداد خودکارهای بزرگتر و همچنین پوشش های لاستیکی که می توان دور خودکار یا مدادهای با بدنه نازک قرار داد، می توانند از فشاری که موقع نوشتن بر مفاصل انگشتان دست و شست وارد می شود، بکاهند. طراحی برخی خودکارها به شکلی است که فقط بر روی یک انگشت می تواند قرار گیرد، درحالیکه برخی به شکل Y طراحی شده اند و انگشت اشاره می تواند روی قسمت بالایی خودکار استراحت کند.
تخته برش این نوع تخته برش که در تصویر می بینید به شما کمک می کند نیروی کمتری به ماده غذایی که برش میخورد وارد کرده و از مفاصل خود محافظت کنید. همانطور که در تصویر نشان داده شده میخ ها و صفحات تعبیه شده روی تخته، ماده غذایی را محکم نگه داشته و نیازی به نیروی دست اضافی نخواهید داشت.
نگه داشتن کتاب برای نگه داشتن چیزهایی مثل کتاب یا مجله از کف دست کمک بگیرید. بنابراین مجبور نخواهید شد مفاصل انتهایی انگشتان دست را خم و انگشتان دست را صاف نگه دارید. یا می توانید کتاب و مجله را روی میز یا بالشی روی پاهایتان بگذارید تا نیازی به گرفتن آن در دستهایتان نداشته باشید.

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

دیدگاه و نظــرات