برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید
;

خطر ابتلا به روماتیسم در زنانی که در معرض دود دست دوم سیگارند

خطر ابتلا به روماتیسم در زنانی که در معرض دود دست دوم سیگارند نتایج تحقیقی جدید در فرانسه نشان می دهد زنانی که در دوره کودکی در معرض دود دست دوم سیگار بوده اند ممکن است با ریسک نسبتا بالای ابتلا به «آرتریت روماتویید» روبرو باشند.
نتایج تحقیقی جدید در فرانسه نشان می دهد زنانی که در دوره کودکی در معرض دود دست دوم سیگار بوده اند ممکن است با ریسک نسبتا بالای ابتلا به «آرتریت روماتویید» روبرو باشند.
به گزارش «بهپو»، آرتریت روماتویید یک بیماری خودایمنی است که در آن سیستم ایمنی به اشتباه به مفاصل حمله می کند. محققان معتقدند ترکیب ژن ها و برخی فاکتورهای محیطی عامل بروز این بیماری است. برخی از مطالعات هم سیگار کشیدن را با افزایش ریسک ابتلا به آرتروز مرتبط دانسته اند.
حال مطالعه جدید نشان می دهد قرارگیری در معرض دود دست دوم سیگار در کودکی ممکن است فاکتور پرخطر ابتلا به آرتریت روماتویید در زنان باشد. این نتیجه درباره زنانی که درحال حاضر سیگار می کشند در مقابل زنانی که هرگز سیگار نکشیده اند هم صادق است.
در بین بیش از ۷۱ هزار زن فرانسوی که طی دو دهه تحت نظر بودند، آنهایی که در کودکی در معرض دود دست دوم سیگار قرار گرفته بودند در مقایسه با سایر زنان، بیشتر در معرض ابتلا به آرتریت روماتویید قرار داشتند.
به گفته محققان، با قاطعیت نمی توان به نقش قرارگیری در معرض دود دست دوم سیگار در کودکی و ابتلا به آرتریت روماتویید اشاره کرد.
محققان موسسه گاستاو راسی فرانسه عنوان می کنند دود دست دوم سیگار به گونه ای بر رشد سیستم ایمنی تاثیر می گذارد که احتمال ابتلا به آرتریت روماتویید را افزایش می دهد، بخصوص در کودکان که به لحاظ ژنتیکی در برابر بیماری آرتروز آسیب پذیر هستند.
دکتر «ماری کریستین بوترون روآلت»، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: «یافته های ما موکد این مسئله است که کودکان، بخصوص آنهایی که دارای سابقه خانوادگی ابتلا به این بیماری هستند، باید از قرارگیری در معرض دود دست دوم سیگار به دور بمانند.»
مطالعات قبلی نشان داده بود، افراد سیگاری در معرض ریسک بالاتر ابتلا به آرتریت روماتویید قرار دارند./

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

دیدگاه و نظــرات