برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید
;

ساختار قلب در برابر آلودگی کم هوا هم تغییر می کند

ساختار قلب در برابر آلودگی کم هوا هم تغییر می کند محققان دانشگاه «کوین ماری» در انگلستان دریافتند قرار گرفتن در معرض سطوحی از آلاینده ها که پیش از این تصور می شد بی خطر است، باعث بروز مشکلات بالقوه جدی برای سلامت انسان ها می شود.
نتایج یک تحقیق جدید در انگلستان نشان داده است که آلودگی هوا از آنچه پیش از این فکر می شد می تواند آسیب رسان تر باشد و لازم است تصمیم گیری های جدیدی صورت بگیرد تا نرخ بیماری های قلبی، سکته مغزی و ایست قلبی کاهش یابد.
به گزارش «بهپو»، محققان دانشگاه «کوین ماری» در انگلستان دریافتند قرار گرفتن در معرض سطوحی از آلاینده ها که پیش از این تصور می شد بی خطر است، باعث بروز مشکلات بالقوه جدی برای سلامت انسان ها می شود.
آنها توانستند بین قرار گرفتن در معرض اکسید نیتروژن و بزرگ شدن قلب ارتباطی پیدا کنند.
متخصصان انگلیسی اظهار داشتند: «درصورتیکه فرد حتی در معرض سطح نسبتا پایینی از آلودگی هوا قرار بگیرد حفره پمپاژ قلب او بزرگتر خواهد شد.»
در این بررسی محققان انگلیسی به مطالعه روی اطلاعات ۳۹۲۰ نفر که در منطقه‌ای با میزان آلودگی پایین زندگی می‌کردند، پرداختند. این افراد که بین ۴۰ تا ۶۹ سال سن داشتند و در زمان ارزیابی‌های تصویری به هیچ نوع بیماری قلبی مبتلا نبودند. همچنین وضعیت قلب آنان پنج سال بعد مجدد مورد ارزیابی قرار گرفت.
به گزارش «بهپو» و به نقل از «هلث دی نیوز»، محققان انگلیسی می گویند: «تغییرات مشاهده شده در سایز قلب این افراد کم اما قابل توجه بوده است. همچنین با قرار گرفتن در معرض سطح پایینی از آلودگی هوا می‌توان تغییرات اولیه‌ای را مشاهده کرد که در صورت عدم درمان به موقع، جدی و خطرساز خواهد شد.»/

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

دیدگاه و نظــرات