برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید
;

آزمایشی که خطرات بارداری را برای زنان مبتلا به لوپوس پیش بینی می کند

آزمایشی که خطرات بارداری را برای زنان مبتلا به لوپوس پیش بینی می کند طبق مطالعات جدید، آزمایشات خون می توانند زنان مبتلا به لوپوسی را که در معرض خطر بالای عوارض حاملگی هستند، شناسایی کنند.
طبق مطالعات جدید، آزمایشات خون می توانند زنان مبتلا به لوپوسی را که در معرض خطر بالای عوارض حاملگی هستند، شناسایی کنند.
به گزارش کلینیک آنلاین روماتولوژی و به نقل از وبمد، لوپوس یک اختلال شناخته شده  در سیستم ایمنی است و در آن شانس ابتلا به عوارض بارداری مانند پره‌اکلامپسی‌ ‌(پرفشاری خون ناشی از بار بارداری؛ مسمومیت بارداری) و سقط جنین افزایش می یابد.
مولفان این تحقیق اعلام می دارند که پژوهشهای اخیر نشان می دهد، نظارت بر شاخص ها یا بیومارکرهای (زیست نشانگرها) خاصی در خون بیماران لوپوسی در ابتدای حاملگی می تواند افرادی را که در معرض خطرات بارداری هستند و آنهایی را که حاملگی عادی خواهند داشت شناسایی کند.
در این مطالعه 497 زن باردار مبتلا به لوپوس و 207 زن باردار سالم تحت پژوهش قرار گرفتند. آنها در هر ماه از بارداری مورد معاینه و بررسی قرار گرفتند.
مطالعات نشان داد که بیومارکرهایی با نام فاکتورهای آنژیوژنیک گردشی ( که موجب رشد جفت می شوند و روی سلامت رگهای خونی مادر موثرند) در مراحل اولیه بارداری قابل شناسایی اند.
همچنین محققان به این نکته اشاره دارند که  در هفته 12 تا 15 حاملگی، تغییرات این بیومارکرها عوارضی همچون مسائل مربوط به پرفشاری خون پره‌اکلامپسی، اختلالات رشد جنین، تولد نوزاد زودرس و مرگ جنین یا نوزاد را نشان خواهد داد.
طبق اظهارات مولفان پژوهش که در 29 سپتامبر در مجله آمریکایی Obstetrics & Gynecology منتشر شده، تحلیل این بیومارکرها توانست از افزایش خطر عوارض شدید در بسیاری از بیماران جلوگیری کرده و منجر به کاهش اضطراب و افزایش مراقبت مناسب در آنها گردد.
دکتر جان سلمان سرپرست محققان بخش جراحی ویژه بیمارستان و کالج پزشکی ویل کورنل نیویورک در آخرین اخبار منتشره اظهار داشت، با توجه به اینکه بیش از بیست درصد زنان باردار مبتلا به لوپوس پیامدهای ناخوشایند بارداری را تجربه می کنند، امکان تشخیص بیماران در مراحل اولیه بارداری، به طور چشمگیری روی مراقبت از این جمعیت پر خطر تاثیرگذار است.
دکتر روبرتو رومرو مدیر مسئول مجله مامایی اشاره بر این موضوع دارد که مطالعات نشان می دهد، زمانی که سطح بیومارکرها عادی هستند، 95 در صد زنان مبتلا به لوپوس عوارض بارداری ای نخواهند داشت.
دکتر رومرو مسئول بخش تحقیقات پریناتولوژی موسسه ملی رشد و سلامت کودکان و بزرگسالان امریکا در آخرین اخبار اظهار می دارد که نتیجتا، سنجش ساده این بیومارکرها می تواند به میزان زیادی باعث قوت قلب مادران و خانواده ها و امیدواری پزشکان شود./

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

دیدگاه و نظــرات