برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید

رماتیسم

رماتیسم

سلام،دچار بیماری a.sهستم،آمپول آلتبرل ۵۰ مصرف میکنم،دچار عفونت سینوسی شدم،خوب نمیشم،فعلا تزیق رو کنسل کردم،برای بهبود چه کاری انجام بدم؟

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

مشاوره های زیر نیز در همین راستا می باشندثبت مشاوره

ازدواج با فرد مبتلا به بیماریاسپوندیلیت آنکیلوزانت (AS)مژگان عابدینی۱۳۹۶/۰۷/۰۸

باسلام.این بیماری منعی برای ازدواج ندارد ودرصد معلولیت درآن اگر درمان بموقع شروع شود نادر است علائم چشمی آن هم بادرمان قابل کنترل است  اما باتوجه به اینکه جز بیماریهای خودایمن هست ممکن است نیاز به مصرف دارو مادام العمر داشته باشد اگر با ایشان برای مشاوره نزد پزشک معالجشان بروید دررفع نگرانی تون مفید خواهد بود.

ایندومتاسین در بیمار اسپوندیلیت آنکیلوزانت آیا اثر درمانی هم دارد یا فقط مسکن است؟غلامحسین علیشیری۱۳۹۲/۰۱/۲۳

با سلام لطفا مشخصات خود و اطلاعات بیماری خود را در پروفایل خود کامل نمایید. داروی ذکر شده در دوز های بالا خاصیت ضد التهابی داشته و در مرحله فعال بیماری در کاهش التهاب و بهبودی علائم موثر می باشد. در مطالعات صورت گرفته در طی سالهای اخیر نشان داده شده که در بیمارانی که هیچ گونه علامتی بصورت خشکی صبحگاهی و ... ندارند بایستی داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی با دوز مناسب استفاده شوند تا بتوانند از روند پیشرفت بیماری بصورت دفورمیتی و یا سخت شدن اجزای اطراف ستون فقرات پیشگیری نماید. تعیین دوز درمان دارو بر اساس وضعیت بیمار و شدت علائم با نظر پزشک معالج می باشد.

از دوران نوجوانی دچار پسورریازیس هستم در حال حاضر درد در مچ دست و درد کف پا دارم. آیا این مشکلات به روماتیسم ارتباط دارد؟غلامحسین علیشیری۱۳۹۳/۰۲/۰۵

با سلام شما مبتلا به بیماری اسپوندیلو آرتریت در زمینه بیماری پسوریازیس می باشید. یک قسمت عمده از بیماران پوستی پسوریازیس در طی سال ها مبتلا به این بیماری می شوند درمان در این مرحله استفاده از داروهای ضد التهابی با دوز مناسب و داروهای تادیل کننده سیستم ایمنی می باشد که بایستی میزان دوز و نوع آن توسط روماتولوژیست تایین شود.

مدت 20 سال است که دارای بیماری as هستم و اکنون میخواهم بچه دار شوم آیا احتمال انتقال بیماری به فرزند وجود دارد؟؟احمد سلیم زاده۱۳۹۳/۰۹/۱۴

با سلام و پوزش به علت تاخیر در پاسخ گویی انتقال بیماری روماتیسمی تحت تاثیر عوامل زیادی از جمله عامل ژن می باشد.در بیماری AS در افرادی که HLAB=27 + هستند انتقال وراثتی به فرزند پسرشان بیشتر معمول است. در HLAB - انتقال وراثتی کمتر می باشد. تاکنون روش عملی منفی برای پیشگیری و شناسایی زودرس موجود نمی باشد.نگرانی بیش از حد به خود راه ندهید.

دیدگاه و نظــرات