برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید

آیا روماتیسم درمان قطعی دارد؟

آیا روماتیسم درمان قطعی دارد؟

آیا روماتیسم درمان کامل دارد؟ ازچه دارویی استفاده کنم؟ ورزش واستخر،جکوزی مفیداست یاخیر؟
سلام بیماریهای روماتیسمی معمولا کنترل میشوند درمان قطعی درحال حاضر وجود نداره اما ورزشهای آیروبیک ویوگا واستخر درکنار مصرف داروها درپاسخ بهتر درمانی مفید خواهد بود.

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

مشاوره های زیر نیز در همین راستا می باشندثبت مشاوره

سرماخوردگی با وجود روماتیسم.مراقبت خاصی نیاز است؟احمد سلیم زاده۱۳۹۶/۰۹/۲۶

سلام وجود سرما خوردگی ممکن است سبب تشدید بیماری روماتیسمی شود.در صورتی که علائم فقط مربوط به سرما خوردگی باشد، طی دو‌ تا سه روز بهتر می شود در غیر اینصورت نیاز به مراجعه پزشکی است.

آیامصرف مکمل گلوکزامین و کندرویتین باقرصهای متوترکسات،هیدروکسی کلروکین،پردنیزلون،فولیک اسید،امگا3،کلسیم دی3،ویتامین E و زینک پلاس تداخل ایجادمیکند؟غلامحسین علیشیری۱۳۹۵/۰۳/۲۰

با سلام.مصرف گلوکوزامین کندورویتین با داروی متوتروکسات و هیدروکسی کلروکین تداخلی ندارد.باید تاکید کرد این مکمل تاثیری بر روند بیماری آرتریت روماتوئید ندارد.مصرف همزمان هیدروکسی کلروکین و پردنیزولون تداخلی بایکدیگر ندارند و ضرورتی بر ایجاد فاصله بین آنها نیست.هیدروکسی کلروکین در صورتی که به صورت تک دوز یک قرص در روز مصرف می شود بهتر است شب استفاده گردد.

در خصوص آرتریت روماتوئید و داروهای مصرفی چند سوال دارم!!احمد سلیم زاده۱۳۹۲/۰۲/۰۲

با سلام گر گرفتگی در سنین مختلف و در جنس مرد یا زن دارای دلایل متفاوتی از جمله اختلالات هورمونی و بیماری تیروئید ... می باشد که درمانبایستی بر اساس هر کدام از بیماری ها انجام شود.داروهای ذکر شده به طور معمول باعث ایجاد گر گرفتگی نمی شوند. استومد یا آلندرونیت جزء درمان های وثر در درمان پوکی استخوان است که بطور معمول توصیه می شود چنانچه بیماری بطور طولانی مدت از آن استفاده کرده باشد توصیه به قطع موقت دارو حداقل به مدت ۱ سال می شود.

دیسک کمر دارم و اخیرا خشکی صبحگاهی آزارم میدهد.غلامحسین علیشیری۱۳۹۶/۰۱/۲۰

با سلام اینطور به نظر می آید که خشکی صبحگاهی شما ارتباط معناداری با دیسک کمر شما ندارد و بیشتر در زمینه بیماری های روماتیسمی باشد. بهتر است با پزشک روماتولوژیست مشورت نمایید.

دیدگاه و نظــرات