برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید

بیماری بهجت با درگیری چشمی

بیماری بهجت با درگیری چشمی

باسلام. 1.روزه داری در بیمار بهجتی با درگیری چشمی که یک چشم در اثر این بیماری نابینا شده (حدود 15 سال) وچشم دیگر با دارو تا حدودی قابل کنترل هست چگونه است؟ 2. با توجه به اینکه در حجامت با ایجاد خراشهایی باعث تحریک و در نتیجه فعال شدن سیستم ایمنی میشود و در نهایت تقویت آن ایا در بیماران بهجت توصیه میشود یا اینکه باعث عود بیماری میشود؟ 3.عوامل عود بیماری چیست؟
سلام روزه داری با ایجاد استرس در بعضی بیماران با عود بیماری همراه خواهد بود ولی بستگی به خصوصیات جسمی هر فرد داشته و بهتر است با پزشک خود مشورت کنید.در رابطه با حجامت گرچه بررسی علمی در رابطه با این بیماری انجام نشده ولی توصیه نمی‌شود. اصولا حجامت با تقویت سیستم ایمنی هم ارتباطی ندارد و حتی ممکن است به تشدید برخی بیماریها منجرشود.

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

مشاوره های زیر نیز در همین راستا می باشندثبت مشاوره

با سلام آفت دهان ،مگس پران و قرمزی و سوزش چشم و درد مفصل زانو و مچ پا نشانه بیماری بهجت است؟نوشین بیات۱۳۹۵/۰۴/۰۶

با سلام بیماری شما جدی است هر چه سریعتر تحت نظر روماتولوژیست و فوق تخصص چشم معالجه شوید به مرکز تخصصی بهجت بیمارستان شریعتی هم می توانید مراجعه کنید

التهاب چشم در همه بیماری های روماتیسمی وجود دارد و یا مخصوص بیماری بهجت است؟چشمم مگس پران دارد،نگرانم بیناییم را از دست بدهم.محسن اخیانی۱۳۹۴/۰۸/۲۲

سلام در بعضی بیماری های روماتیسمی غیر از بهجت نیز می تواند التهاب چشمی بوجود آید. درگیری چشم در این حد مسئله ای نیست و با قطره بهبودی می یابد. ولی باید تحت نظر چشم پزشک باشید. ورزش های زانو را انجام دهید.

ایا بیمارانی که بعلت بیماری بهجت بینایی خود را از دست میدهند درمانی هست که بینایی انها برگرددغلامحسین علیشیری۱۳۹۴/۱۱/۰۳

سلام در بیماری بهجت اگر تظاهر شایع ان افت دهانی مکرر وباشیوع کمتر افت تناسلی است ولیکن در سیر بیماری ممکن است چشم درگیر شود.در بیمار ذکر شده چنانچه در چشم بیماری فعال است امکان کمک موثر هست درغیر اینصورت کار دشوار است.

دیدگاه و نظــرات