برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید

عوارض دارو های بیماری آرتریت روماتوئید

عوارض دارو های بیماری آرتریت روماتوئید

با سلام.مادر من نه سال است ک رماتیسم مفصلی دارد.تازگی ها با مصرف قرص هالکه هایی قرمز روی بدنش ایجاد شده که با خاروندن پوست پوست میشود و دردناک.ختستم بدونم ممکن است به خاطر مصزف داروی جدید باشد؟داروهایی ک نصرف میکنن سولفاسالازین500-پرگاسول75-هیدروکسی کلروکین سولفات200-آلندرونیت70-سلکوکسیب200-پردنیزلون5-
سلام قرص سولفاسالازین و هیدروکسی می تواند موجب این امر شود ولی سایر موارد حساسیت را باید مد نظر داشت ١-موقع حمام از شامپو و صابون مخصوص بچه استفاده کند ٢-قرص تلفاست شبی یکی در صورت عدم پاسخ مراجعه به پزشک معالج جهت کاهش یا قطع دارو

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

مشاوره های زیر نیز در همین راستا می باشندثبت مشاوره

با وجود روماتیسم آیا می توانم روزانه یک عدد پردنیزولون مصرف کنم؟الهه دولتشاهی۱۳۹۶/۰۵/۰۵

سلام.بهتره با توجه به عوارض پردنیزولون از داروهای دیگر استفاده شود و بتدریج پردنیزولون به حداقل دوز ممکن برسد،در صورت کاهش دوز دارو و ایجاد درد بهتر است مجدداً توسط پزشک معالج ویزیت شوید .

دیسک کمر دارم و اخیرا خشکی صبحگاهی آزارم میدهد.غلامحسین علیشیری۱۳۹۶/۰۱/۲۰

با سلام اینطور به نظر می آید که خشکی صبحگاهی شما ارتباط معناداری با دیسک کمر شما ندارد و بیشتر در زمینه بیماری های روماتیسمی باشد. بهتر است با پزشک روماتولوژیست مشورت نمایید.

آیا روماتیسم درمان قطعی دارد؟ثریا شادمانفر۱۳۹۶/۰۵/۱۷

سلام  احتمالا بیماری شما دوباره فعال شده. باید به روماتولوژیست مراجعه شود واز نظر عود بیماری و درگیری ریه بررسی شوید.

بیماری آرتریت روماتوئبد من خاموش است. راهکاری هست که این بیماری شدت پیدا نکند؟مسعود مهدوی۱۳۹۶/۰۵/۲۷

با سلام.بیماری آرتریت روماتوئید یک بیماری با طیف وسیعی از علائم میتواند باشد.پیش بینی شرایط آینده بیمار به عوامل مختلفی بستگی دارد.در برخی موارد عود زیادتر و پیش آگهی بیماری در آینده بدتر و در برخی موارد پیش آگهی خوب و عود کمتر و پاسخ به درمان بهتر خواهد بود،که بستگی سن و بیماری های همراه دیگر و ... دارد.با توجه به شرح حال اولیه و معاینه در هر بیمار میتوان تا حدودی آینده بیمار را پیش بینی کرد ولی بهر حال تغذیه مناسب ، دوری از استرس ، خواب کافی ،ورزش و از همه مهمتر مصرف درست و به موقع داروها و مراجعه به پزشک جهت کنترل وضعیت بیماری با آزمایشات دوره ای نقش مهمی در کنترل بیماری و جلوگیری ازعود خواهد داشت.

دیدگاه و نظــرات