برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید

با وجود روماتیسم آیا می توانم روزانه یک عدد پردنیزولون مصرف کنم؟

با وجود روماتیسم آیا می توانم روزانه یک عدد پردنیزولون مصرف کنم؟

با سلام حدود یکسال آرتریت روماتویید دارم. قرص پردنیزولون رو اولش روزی ۲عدد میخوردم پزشکم به تدریج کم کرد.الان روزی نصف میخورم آیا امکانش هست پردنیزلون رو همیشه روزی ۱ عدد لااقل بخورم.شاغل هستم و درد دارم مسکن رو من تاثیری نداره.تست کلسترول و قند دادم مشکلی نبود. سنجش تراکم استخوان هم دادم. من افرادی رو میشناسم پردنیزلون رو چندین ساله ۱/5عدد روزانه میخورند. اگه مدام چکاپ بدم امکان استفاده روزانه ۱ عدد هست؟
سلام.بهتره با توجه به عوارض پردنیزولون از داروهای دیگر استفاده شود و بتدریج پردنیزولون به حداقل دوز ممکن برسد،در صورت کاهش دوز دارو و ایجاد درد بهتر است مجدداً توسط پزشک معالج ویزیت شوید .

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

مشاوره های زیر نیز در همین راستا می باشندثبت مشاوره

آیا داروهای مصرفی من تست اعتیاد را مثبت میکند؟غلامحسین علیشیری۱۳۹۲/۰۹/۲۷

با سلام داروهای ذکر شده داروهای روانگردان و یا آرام بخش نبوده و معمولا تداخلی با تست اعتیاد ندارند. بهتر است در موقع انجام آزمایش به متخصص آزمایشگاه مصرف این داروها یادآوری شود

در خصوص آرتریت روماتوئید و داروهای مصرفی چند سوال دارم!!احمد سلیم زاده۱۳۹۲/۰۲/۰۲

با سلام گر گرفتگی در سنین مختلف و در جنس مرد یا زن دارای دلایل متفاوتی از جمله اختلالات هورمونی و بیماری تیروئید ... می باشد که درمانبایستی بر اساس هر کدام از بیماری ها انجام شود.داروهای ذکر شده به طور معمول باعث ایجاد گر گرفتگی نمی شوند. استومد یا آلندرونیت جزء درمان های وثر در درمان پوکی استخوان است که بطور معمول توصیه می شود چنانچه بیماری بطور طولانی مدت از آن استفاده کرده باشد توصیه به قطع موقت دارو حداقل به مدت ۱ سال می شود.

مادرم ورم شدید روی شکم و صورت و زانو دارد. دکتر گفته آرتریت روماتوئید است. آیا صحیح است؟نوشین بیات۱۳۹۵/۰۴/۱۹

با سلام در صورت عدم پاسخ بالینی بررسی بیشتر روماتولوژیک و بررسی کبدی وکلیوی وتیرویید پیشنهاد میشود.

درد شدید مفاصل در فصل سرمامژگان عابدینی۱۳۹۶/۰۷/۱۲

سلام بعضی افراد باتغییر آب وهوا ورفتن به مناطق مرطوب دچار تشدید دردمیشوند که اغلب موارد در این مورد مشکلی وجود ندارد اما بهتر است که ابتدا توسط یکی ازهمکاران مورد معاینه قرار گیرید که اگر علائم دیگری درمعاینه وجود داشت مورد بررسی قرار گیرد برای کاهش علائم افسردگی وکمردرد ورزش وشنا خیلی مفید خواهد بود

دیدگاه و نظــرات