برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید

ضعف عضلانی در سمت چپ بدن نشانه چه بیماری می تواند باشد؟

ضعف عضلانی در سمت چپ بدن نشانه چه بیماری می تواند باشد؟

سلام من حدود چهار سال و نیم است که در سمت چپ بدنم احساس ضعف و گاهاً درد دارم. آزمایشی که یک ماه پیش انجام دادم آنزیم cpk من ۲۲۳ بود، مجددا هفته پیش آزمایش دادم و این عدد ۶۵ بود، اما در آزمایش ها هموگلوبین و WRC بالا بود. احساسی ندادم که این ضعف من پیشرفت کردهباشد. این مشکل در یک روز صبح بعد از خواب شروع شد و الان بیش از چهار سال است که به همان حالت مونده. نه پیشرفت و نه بهبود. بنظرشما چه نوع بیماریهایی می‌توانم من به آن مبتلا شده باشم؟
سلام عزیز.سن تماس گیرنده مشخص  نیست. باتوجه به مدت شروع بیماری(۴سال ونیم) ویک طرفه بودن ابتلا(سمت چپ) ونرمال بودن آنزیم های عضلانی ، احتمال وجود فرایند التهابی در عضله کمرنگ میباشد.وباتوجه به عدم پیشرفت وپسرفت علایم ممکن است نیاز به نوارعصب ویا MRI گردن ومغز داشته باشد.ترجیحا به نورولوژیست مراجعه نمایید. من متوجه منظور از افزایش هموگلوبین نشدم. اگربه عددآن اشاره ای می کردید، بهتربود.درضمن آیا WRC همان WBC است؟ که آنهم عدد آن لازم است .لذا عدم وجودشرح حال کافی وعدم انجام معاینه فیزیکی قابل قبول مطرح کردن یک احتمال، سخت خواهد بود.

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

مشاوره های زیر نیز در همین راستا می باشندثبت مشاوره

لطفا یک پزشک روماتولوژیست معرفی نماییدغلامحسین علیشیری۱۳۹۴/۰۹/۲۳

با سلام. اساتید فوق تخصص روماتولوژی که در حال حاضر در سایت به امر آموزش بیماران مشغول هستند را به شما معرفی می کنیم. این اساتید از سه شهر بزرگ تهران ، کرج و یزد در حال همکاری با ما می باشند و در آینده ای نزدیک انشالله پوشش شهرهای دیگر و رشته های دیگر هم کامل خواهد شد.شما با مراجعه به صفحه پزشکان که در بالای سایت قرار دارد می توانید آدرس این عزیزان را دریافت نمایید.

درد در ناحیه قلب و سوزش در کل بدن مخصوصا سمت چپ و خواب رفتگی و گزگز شدن دست و پا بعد از مصرف کمی الکل و مواد مخدر.لطفا راهنمایی نمایید.غلامحسین علیشیری۱۳۹۵/۰۱/۱۳

سلام با توجه به شروع علایم بدنبال سو مصرف مسئله روماتولوژی مطرح نیست وعلت اولیه آن میتواند عوارض مواد مخدر والکل باشد.

دردهای شدید روده ای و استخوانی ستون فقرات و خستگی دائمثریا شادمانفر۱۳۹۶/۰۷/۰۵

سلام.آیا شما کولیت اولسروز دارید؟ در مواردی ممکن است این بیماری به مفصل بزند. بنابر این مراجعه به روماتولوژیست جهت معاینه و بررسیهای لازم ضروری است.

درد قفسه سینه و تنگی نفس و کمی سرکیجهبهرام پیشگو۱۳۹۶/۰۶/۱۰

سلام و وقت بخیر علایم مهم است. اول به یک متخصص گوارش مراجعه نمایند و بررسیهای لازم انجام شود و سپس در صورت ادامه مشکل به متخصص قلب مراجعه نمایید.

دیدگاه و نظــرات

کیارشکیارشپاسخ به این نظر جناب آقای دکتر کریم مولا با درود فراوان بینهایت از پاسخ گویی شما سپاسگزارم. منظور من از هموگلوبین، هموگلوبین موجود در آزمایش ادرار بود که مثبت بود و میزان RBC موجود در آزمایش ادرار هم ۱۰-۴ بود که بیش از میزان نرمال است. سن من ۴۱ سال است و از ۳۷ سالگی درگیر این موضوع هستم. این اتفاق هم بصورت ناگهانی و بعد از بیدار شدن از خواب در یک روز اتفاق افتاد و بعد از چهار سال و نیم با همان شدت و ضعف با آن درگیر هستم. البته در صبحها بدتر و در عصرها و شبها کمی بهتر است. ارادتمند