برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید
;

آبمیوه های طبیعی شیرین هم شانس دیابت را بالا می برند

آبمیوه های طبیعی شیرین هم شانس دیابت را بالا می برند محققان دریافته اند که نوشیدنی های طبیعی شیرین، مثل آبمیوه های 100 درصد طبیعی، به علاوه نوشیدنی هایی که به طور مصنوعی شیرین شده اند مثل نوشیدنی های رژیمی هم احتمال ابتلا به دیابت نوع 2 را بالا می برند.

تحقیقات پیش از این نشان داده بودند که نوشیدنی های داراری شکر افزوده شانس ابتلا به دیابت نوع 2 را افزایش می دهند. حالا محققان دریافته اند که نوشیدنی های طبیعی شیرین، مثل آبمیوه های 100 درصد طبیعی، به علاوه نوشیدنی هایی که به طور مصنوعی شیرین شده اند مثل نوشیدنی های رژیمی هم احتمال ابتلا به دیابت نوع 2 را بالا می برند.

به گزارش «بهپو»، نتایج این تحقیق نشان داد نوشابه های رژیمی دارای شکر افزوده با تاثیر بر روی مکانیسم های متابولیکی ظریف خطر دیابت نوع 2 را بالا می برند. اما آیا نوشابه های رژیمی و آبمیوه های 100 درصد طبیعی که دارای سطحی نرمال از فروکتوز هستند و شکر افزوده ندارند سالم ترند؟

در تحقیقی که برای پاسخ به این سوال در دانشگاه هاروارد انجام شد مشخص شد که همه نوشیدنی های شیرین اعم از آبمیوه های کاملا طبیعی و نوشیدنی های مصنوعی شیرین شده می توانند خطر ابتلا به دیابت را افزایش دهند.

نتایج این تحقیق که در مجله «Diabetes Care» منتشر شده است به مردم این امیدواری را می دهد که برای کاهش خطر دیابت می توانند نوشیدنی های شیرین را با نوشیدنی های فاقد قند مثل آب، چای و قهوه جایگزین کنند.

به گزارش «بهپو» و به نقل از «مدیکال نیوز تودی»، دیابت به علت ناتوانی بدن در تولید یا مصرف انسولین بوجود می‌‏آید. انسولین ماده‌‏ای است که توسط لوزالمعده تولید می‌شود و نقش آن استفاده از قند به عنوان عظیم ترین منبع انرژی بدن است. قند خون بالا به مرور زمان بر تمام ارگان‌های بدن تاثیر می‌گذارد و منجر به بیماری‌های قلبی، سکته مغزی، نارسایی کلیه، نابینایی، ناتوانی جنسی و عفونت‌های منتهی به نقص عضو می‌شود.

در این مطالعه آمده است، گرچه آبمیوه‌های طبیعی حاوی مواد مغذی فراوانی هستند؛ ولی نباید در مصرف آن افراط شود./

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

دیدگاه و نظــرات