برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید
;

نقش ورزش در پیشگیری از آلزایمر

نقش ورزش در پیشگیری از آلزایمر به نظر می رسد فعالیت بدنی منظم منافعی برای مغز در بر دارد. مطالعات نشان می دهند افرادی که از لحاظ جسمی فعال هستند، احتمال ابتلا به کاهش عملکرد ذهنی را در خود پایین می آورند و خطر ابتلا به آلزایمر را کاهش می دهند. همچنین با ورزش احتمال بهبود قدرت تفکر در مبتلایان به اختلال شناختی عروقی افزایش می یابد.
پزشکان می گویند اگر افراد به صورت مرتب به انجام فعالیت‌های بدنی بپردازند و ورزش را همواره جزو برنامه‌های روزمره خود قرار دهند ، سیستم گردش خون راحت‌تر عمل می‌کند و سبب می‌شود خون رسانی به مغز و قلب بهتر صورت گیرد و در نتیجه می‌تواند پیشگیری خوبی برای شیوع آلزایمر باشد.
مطالعات می گویند احتمالا ورزش در پیشگیری از «آلزایمر» نقش دارد. فعالیت منظم فیزیکی دارای منافع شناخته شده بسیاری است که از جمله آن ها می توان به کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی و دیابت، تقویت استخوان ها و عضلات و کاهش استرس اشاره کرد.
به گزارش «بهپو»، به نظر می رسد فعالیت بدنی منظم منافعی برای مغز در بر دارد. مطالعات نشان می دهند افرادی که از لحاظ جسمی فعال هستند، احتمال ابتلا به کاهش عملکرد ذهنی را در خود پایین می آورند و خطر ابتلا به آلزایمر را کاهش می دهند. همچنین با ورزش احتمال بهبود قدرت تفکر در مبتلایان به اختلال شناختی عروقی افزایش می یابد.

چند بار در هفته ورزش 30 تا 60 دقیقه ای:
  • مهارت های تفکر، استدلال و یادگیری را در افراد سالم افزایش می دهد.
  • موجب بهبود مهارت حافظه، استدلال، قضاوت و تفکر -عملکرد شناختی- در مبتلایان به آلزایمر اولیه یا اختلال شناختی خفیف می شود.
  • شروع آلزایمر را در افراد مستعد این بیماری به تاخیر می اندازد یا پیشرفت بیماری را کند می کند.
بیشتر بخوانید: سفری به دنیای ناشناخته آلزایمر
 
فعالیت بدنی نه تنها با افزایش جریان خون بلکه با افزایش مواد شیمیایی محافظ مغز به سلامت مغز کمک می کند. علاوه بر این منجر به مقابله با برخی از فرایند های کاهنده ارتباطات مغز می شود ، این روند کاهنده طبیعی در نتیجه افزایش سن رخ می دهد.
به گزارش «بهپو» به نقل از «کلینیک مایو»، تحقیقات بیشتری لازم است تا مشخص شود چه میزان فعالیت بدنی وضعیت حافظه را بهبود می بخشد یا باعث کاهش سرعت بیماری های شناختی می شود. این وجود، برای داشتن سلامت جسمانی و ذهنی انجام تمرین های منظم بسیار ضروری است./

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

دیدگاه و نظــرات