برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید
;

تلاش پزشکان برای کاهش دوران نقاهت جراحی رباط صلیبی زانو

تلاش پزشکان برای کاهش دوران نقاهت جراحی رباط صلیبی زانو یکی از مشکلات ورزشکاران پس از جراحی رباط صلیبی زانو ، ضعیف شدن ماهیچه‌ها و تحلیل رفتن آنهاست. محققان تلاش می‌کنند تا با ارائه راهکارهای جدید زمان بازگشت ورزشکاران را کوتاه‌تر کنند.

پارگی رباط ACL یکی از شایع‌ترین و خطرناک ترین آسیب دیدگی‌های زانو در بین ورزشکاران است. درمان قطعی پارگی رباط صلیبی جراحی است، البته سنگین بودن عمل باعث می‌شود که در بهترین شرایط ورزشکار حداقل 6 ماه از میادین به دور باشد، زمانی که برای ورزشکاران بسیاری از رشته‌ها تقریبا معادل یک فصل است. از این رو محققان تلاش می‌کنند تا بتوانند با کشف روش‌های جدید دوران نقاهت را کاهش دهند.

محققان دانشگاه میشیگان دارویی را معرفی کرده‌اند که می‌تواند از ضعیف شدن و از دست رفتن بافت‌های عضلانی که یکی از معضلات ورزشکاران پس از جراحی است جلوگیری کند. این مشکل می‌تواند کار حرفه‌ای بازیکنان را مختل کند و باعث ایجاد آرتروز شود.

طبق تحقیقات به چاپ رسیده در مجله آمریکایی پزشکی ورزشی بعد از پارگی ACL ، هورمونی به نام "میواستاتین" از رشد عضلات جلوگیری می‌کند و منجر به آسیب دیدگی‌ عضلانی می‌شود. این یافته‌ها راه را برای جلوگیری از تحلیل رفتن ماهیچه‌ها بعد از پارگی ACL، هموار کرده است. این آسیب دیدگی‌ زانو سالانه برای 250 هزار آمریکایی مشکل ایجاد می‌کند.

مدیر این تحقیقات دکتر مندیاز می‌گوید: ما تکنولوژی‌های پیشرفته زیادی را برای بهبودی بعد از پارگی ACL به کار گرفتیم، اما بیشتر بیشتر بیماران 30 تا 40 درصد ضعف عضلانی را تجربه می‌کنند، این ضعف کارایی آنها را بسیار پایین می‌آورد و آنها نمی‌توانند سطح ورزش قبلی خود را باز یابند. این اولین مطالعاتی است که راه را برای جلوگیری از تحلیل رفتن عضلات باز کرده است. این قدمی مهم در بازپروری ورزشکاران در مدتی کوتاه است که از آرتروز طولانی مدت نیز جلوگیری می‌کند.

معمولا عمل جراحی برای ترمیم ACL، ترس ورزشکاران را دو برابر می‌کند و بعد از عمل آنها باید ماه‌ها صبر کنند تا بتوانند دوباره به دنیای ورزش باز گردندند.

این داروی جدید از بسیاری مشکلات عضلانی جلوگیری می‌کند و به بالا رفتن حجم ماهیچه‌ها و قدرت آنها کمک می‌کند.

در دنیای ورزش ، نگرانی‌های زیادی در رابطه با تاثیرات کوتاه مدت و بلند مدت پارگی ACL وجود دارد که سلا مت مفاصل زانو را تهدید می‌کند. باید در این زمینه تحقیقات بیشتری صورت بگیرد تا بتوانیم از دیگر عواقب پارگی ACL نیز جلوگیری کنیم./

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

دیدگاه و نظــرات