برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید

آزمایش خون

آزمایش خون

سلام. برای آزمایش ویتامین dو کلسیم چند روز قبل ویتامین dو کلسیم نخوریم؟؟؟؟

سلام ضرورتی به قطع کلسیم نیست .

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

مشاوره های زیر نیز در همین راستا می باشندثبت مشاوره

آیا کلسیم را می توان بعد از مصرف گوشت استفاده کرد؟ با وجود بیماری پوکی استخوان،و تنگی کانال نخاعی، پیاده روی مفید است یا مضر؟محسن اخیانی۱۳۹۶/۰۵/۰۱

سلام مصرف کلسیم روی اهن خوراکی بصورت قرص و یا اهن سبزیجات موثر است  وروی اهن گوشت خیلی تاثیری ندارد ولی باز هم بهتر است با فاصله باشد  بهتر است کلسیم را وسط شام بخورید که معمولا گوشت کمتری مصرف می شود. پیاده روی روی زمین صاف مسىله ای ندارد و اگر تنگی کانال دارید تا حدی که موجب  درد نشود می توانید پیاده روی  کنید.

سلام من دختری هستم که 6 سال است که مبتلا به ارتوریت روماتوئید هستم و از ابتدای درمان دکتربهم دارو کلسیم دی و متروترکسات و پریدیزیون برام نوشت و من تا الان فقط غلامحسین علیشیری۱۳۹۲/۰۲/۰۳

با سلام لطفا اطلاعات پروفایل خود را تکمیل نمایید. بیماری آرتریت روماتوئید یک بیماری مهم روماتیسمی است که بر اساس شدت آن که توسط پزشک تعیین می شود درمان های متفاوتی وجود دارد. نانچه درمان مناسبی صورت نگیرد می تواند عوارض ماندگار در مفاصل و ارگان ها ایجاد نماید.بیماران عزیز بایستی دقت نمایند اگر چه استفاده از داروهای مورد استفاده در این بیماری دارای عوارض مختلفی می توانند باشند اما منافع استفاده از این داروها به مراتب بیشتر از عوارض آن است توصیه می شود تحت نظر روماتولوژیست نسبت به پیگیری درمان اقدام کنید.

درد زانوالهه دولتشاهی۱۳۹۷/۰۵/۱۶

سلام بهتر است جهت جبران کمبود ویتامین از داروی خوراکی استفاده بفرمائید تا آمپول. ضمنا گرفتگی پا ارتباطی به ویتامین ندارد. لطفا توسط همکاران روماتولوژیست ویزیت شوند.

کمردرد را چاره چیست؟مژگان عابدینی۱۳۹۶/۰۵/۱۰

باسلام.برای درد پشت وسایر قسمتهای ستون فقرات علل زیادی مطرح است که من جمله کمبود ویتامین d وبعضی عفونتها مانند تب مالت وگاها بیماریهایی که منشا داخل شکمی دارند ودردشان انتشار به پشت دارد علاوه براینها عواملی که بافشار روی  دیسک  همراهند وعوانل التهابی مثل اسپوندیلیت انکیلوزان هم مطرح است.لازمه اینکه تشخیص صحیح داده شود بهتر است به یکی ازهمکاران فوق تخصص روماتولوژی مراجعه وتحت معاینه وبررسی تشخیصی قرارگیرید.

دیدگاه و نظــرات