برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید

مصرف کلسیم در روز برای من چه قدر مناسب است؟

مصرف کلسیم در روز برای من چه قدر مناسب است؟

من پوکی استخوان سی درصد دارم. در روز دو قرص کلسیم600میلی گرم، هفته ای یک استئوفوس70 و ماهی یک د3 مصرف میکنم. با وجود این قرص ها چقدر مصرفِ کلسیم خوراکی در روز لازم دارم؟ آیا همین قرص ها کمبود کلسیم مرا جبران می‌کند؟
با سلام.میزان نیاز کلسیم در افراد با توجه به سن بیماران قدری متفاوت است.معمولا در یک بیمار در سنین بالای 50 سال روزانه 1200 میلی گرم کلسیم نیاز است.البته نوع تغذیه  و بیماری همراه و عوامل متعدد دیگری میتواند در تغییر دوز کلسیم تجویز شده به بیمار توسط پزشک تاثیر گذار باشد.

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

مشاوره های زیر نیز در همین راستا می باشندثبت مشاوره

در سن 28 سالگی به بیماری پوکی استخوان مبتلا هستم. برای فهمیدن دلیل به چه دکتری مراجعه کنم؟غلامحسین علیشیری۱۳۹۲/۰۷/۲۶

با سلام پوکی استخوان بیماری است که بطور معمول در سنین بالا ایجاد می شود. بروز پوگی استخوان در سنین پایین غیر معمول بوده و ضروری است علل ثانویه ایجادی آن مورد بررسی قرار گیرد. به پزشک متخصص غدد یا روماتولوژیست مراجعه نمایید.

مبتلا به پوکی استخوان 20درصدهستم می خواستم بدانم آیاباورزش ودارو آیا امکان درمان آن هست؟غلامحسین علیشیری۱۳۹۴/۰۲/۰۲

با سلام بیماری پوکی استخوان از بیماری هایی است که با روش های درمانی موجود قابل درمان است و می توان روند بهبودی را در بیمار ایجاد نمود. اما باید توجه کرد با توجه به ماهیت رشد سلولی در استخوان پایخ به درمان کند می باشد.

نیاز روزانه به کلسیمانوشه حقیقی۱۳۹۶/۰۶/۰۶

سلام میزان نیاز به کلسیم و ویتامین د تابع عوامل مختلف از جمله سن و جنس و میزان کمبود این مواد در بدن است که با آزمایش مشخص میشود ولیکن مصرف هر اندازه از لبنیات در روز در صورتی که حساسیت نداشته باشید بلامانع است

بیماری سندرم بهجت و ارتویید روماتویید دارم. داروی جایگزین کورتون وجود دارد؟انوشه حقیقی۱۳۹۶/۰۴/۳۰

با سلام نیازی نیست خوشبختانه در ایران جدیدترین دارو ها و آخرین متد درمانی وجود دارد ، تحت نظر پزشک معالج خود به درمان ادامه دهید

دیدگاه و نظــرات