برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید

آیا کلسیم را می توان بعد از مصرف گوشت استفاده کرد؟ با وجود بیماری پوکی استخوان،و تنگی کانال نخاعی، پیاده روی مفید است یا مضر؟

آیا کلسیم را می توان بعد از مصرف گوشت استفاده کرد؟ با وجود بیماری پوکی استخوان،و تنگی کانال نخاعی، پیاده روی مفید است یا مضر؟

گفته میشود کلسیم را نباید همراه با گوشت مصرف کرد. با توجه به اینکه من باید قرص کلسیم را بعد از غذا مصرف کنم، در صورت خوردن غذای حاوی گوشت، مصرف کلسیم را تا چه مدت باید به تعویق بیندازم؟ سوال دوم: من پوکی استخوان سی درصد، دیسک گردن و کمر و پشت و تنگی کانال نخاع دارم. آیا پیاده روی برای من مفید است یا خیر؟
سلام مصرف کلسیم روی اهن خوراکی بصورت قرص و یا اهن سبزیجات موثر است  وروی اهن گوشت خیلی تاثیری ندارد ولی باز هم بهتر است با فاصله باشد  بهتر است کلسیم را وسط شام بخورید که معمولا گوشت کمتری مصرف می شود. پیاده روی روی زمین صاف مسىله ای ندارد و اگر تنگی کانال دارید تا حدی که موجب  درد نشود می توانید پیاده روی  کنید.

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

مشاوره های زیر نیز در همین راستا می باشندثبت مشاوره

مادرم استئوآرتریت دارد. با مصرف داروها ایجاد دچار گر گرفتگی و تعریق می شوند. راهنمایی نمایید.محسن اخیانی۱۳۹۵/۰۵/۰۳

سلام .گهگاه برای استئوآرتریت التهابی داروهای فوق تجویز و بسته به میزان پاسخ بتدریج کاهش می یابد. عوارض فوق به نظر ارتباط با درمان دارویی ندارد و از عوارض یائسگی است. ولی در صورت تب باید بررسی بیشتری شود.

با سلام طبق آزمایش تراکم استخوان نزدیک به 17 درصد پوکی دارم آیا این موضوع نگران کننده سات؟ سنم 40 سال است!!احمد سلیم زاده۱۳۹۲/۰۷/۰۹

با سلام بایستی توجه کرد پوکی استخوان معمولا تا زمانی که ایجاد عارضه ای مانند شکستگی نکرده باشد فاقد علامت است. با توجه به دانسیته پایین استخوانی شما و سن شما توصیه می شود از نظر نرمی استخوان و سایر علل بررسی بیشتری شوید.

آزمایش پوکی استخوان مادرم خوب است ولی زانو درد شدید دارد!غلامحسین علیشیری۱۳۹۲/۰۱/۱۵

با سلام معمولا پوکی استخوان بدون علامت می باشد . درد در زانو عمدتا بعلت وجود آسیب و یا التهاب در داخل مفصل و یا اجزای اطراف مفصلی می باشد.ندرتا ممکن است درد با منشا آسیب در مفصل لگن و یا مهره های کمری باشد که در وضعیت های خاص به سمت اندام تهتانی انتشار می یابد.احساس بدتر شدن با سرما و یا برخی از مواد غذایی یک احساس واقعی است و به معنای بدتر شدن بیماری نیست.بطور کلی توصیه به کاهش فاکتور های خطر مانند چاقی و اصلاح فعالیت های روزمره و انجام ورزش های مناسب و بعضا استفاده از بریس ها کمک کننده هستند.

دیدگاه و نظــرات