برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید

لوپوس

لوپوس

من بیماری لوپوس دارم .یکسال هست پزشکان متوجه شدن و یکسال هست سلسپت مصرف میکنم.نمره ی چشم من 4 هست و بسیار مایل به عمل لایزیک هستم. 4 سال هم هست که تغییر نکرده نمره ی چشمم.پلاکتم 100 هزار. و دفع پروتئین 225.از نظر دکترم تونم لایزیک انجام بدم؟
با سلام درصورت تحت کنترل بودن بیماری منعی ندارد. حتما در مورد موافقت با عمل از پزشکتان مشورت بگیرید.

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

مشاوره های زیر نیز در همین راستا می باشندثبت مشاوره

لوپوس دارم و چند وقتی هست البته با فاصله زمانی دچار داغی و سوزش کف پا میشوم ایا دلیل خاصی دارد؟غلامحسین علیشیری۱۳۹۲/۰۶/۰۵

با سلام علت شایع سوزش کف پا می تواند کفش های نامناسب و وزن بالا و... باشد. در صورت تشدید شکایات و یا اینکه چنانچه این درد ها در خواب تشدید شوند و یا اینکه روند پیشرونده باشد ممکن است در زمینه بیماری لوپوس ایجاد شده باشد. نیازی نیست زودتر از موعد مراجعه کنید.

با سلام می خواستم بدونم ایا داروی دیگری جهت جایگزینی سلسپت با عوارض جانبی کمتر وجود دارد یا خیر من لوپوس سیستمیک با در گیری کلیه دارم!!احمد سلیم زاده۱۳۹۳/۰۴/۱۳

با سلام سلسپت از داروهای موثر در درمان لوپوس با ابتلای کلیوی از نوع شدید می باشد. در موارد خفیف تر آزاتیوپرین جایگزین مناسبی می باشد. در صورت عدم تحمل استفاده از داروهای بیولوژیک مانند ریتوکسی مب پیشنهاد می شود.

لوپوس و کاشت موثریا شادمانفر۱۳۹۶/۱۲/۰۷

سلام اگر DLE به تنهائی دارید،یک بیماری پوستی است و باید با متخصص پوست مشورت کنید.

۲ دکتر نظرات مختلفی دارند یکی لوپوس یکی آرترین روماتوپید کدام درست است؟غلامحسین علیشیری۱۳۹۲/۱۱/۲۲

با سلام. ممکن است در شروع بیماری تابلوی بیماری و آزمایشات بیانگر یک نوع بیماری خاص روماتیسمی نباشد اما در طی گذشت زمان تابلوی بیماری و یافته های بیماری کامل می شود . در بیماری لوپوس ممکن است بیمار تظاهرات بالینی واضحی نداشته باشد ولیکن یافته های آزمایشگاهی مثبت باشد.تشخیص فعالیت بیماری بر اساس مجموعه یافته های آزمایشگاهی و بالینی است. بسیاری از افراد با تجربه روماتولوژی معتقدند چنانچه بیمار مبتلا مبتلا به لوپوس منتشر باشد در صورت عدم فعالیت بیماری به عنوان پیشگیری از عود بیماری ضروری است قرص هیدروکسی کلروکین مصرف نماید.

دیدگاه و نظــرات