برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید

آیا آزمایش ادرار 24 ساعته برای تشخیص لوپوس می باشد؟

آیا آزمایش ادرار 24 ساعته برای تشخیص لوپوس می باشد؟

سلام. پزشک با توجه به آ زمایش و معاینه بیماری من رو آرتریت روماتویید تشخیص داد. یکساله مبتلا هستم. یکی از دوستانم لوپوس داره و دکترش آزمایش ادرار ۲۴ساعته براش نوشته.چرا برای من نوشته نشده؟آیا ادرار ۲۴ ساعته برای تشخیص لوپوس هست؟ودر آرتریت روماتویید لازم نیست که انجام بدم؟
باسلام.باتوجه به این امر که درتشخیص لوپوس یکی از نقاط مبتلا میتواند درگیری کلیه باشد جهت بررسی دفع پروتئین ادراری، ادرار 24 ساعته خواسته اند، اما این امر درآرتریت روماتویید برای تشخیص نیاز نیست.

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

مشاوره های زیر نیز در همین راستا می باشندثبت مشاوره

لوپوسثریا شادمانفر۱۳۹۷/۰۵/۱۰

سلام اگر مطمئن هستید که بیماری لوپوس دارید، ان را جدی بگیرید و تحت نظر نزدیک و مستقیم پزشک معالجتون باشید. داروی هیدروکسی کلروکین مانع عود بیماری میشود و نباید خودسرانه قطع شود. به هیچ وجه داروهای سنتی توصیه نمیشود.

روماتیسم مفصلی و تنگی کانال نخاع کمریاحمد سلیم زاده۱۳۹۶/۱۲/۲۳

سلام و تبریک.مشکل فعلی ارتباط با روماتیسم به طور معمول ندارد.برای درمان بیماری تحت نظر پزشک متخصص از اصلاح سبک زندگی، درمان دارویی، ورزش، تزریق موضعی و در بعضی موارد جراحی استفاده می شود.

بیماری سندرم بهجت و ارتویید روماتویید دارم. داروی جایگزین کورتون وجود دارد؟انوشه حقیقی۱۳۹۶/۰۴/۳۰

با سلام نیازی نیست خوشبختانه در ایران جدیدترین دارو ها و آخرین متد درمانی وجود دارد ، تحت نظر پزشک معالج خود به درمان ادامه دهید

1 ساله دارم رمیکید میزنم ولی نزدیک داروی بعدی میشه دردم زیاد میشه. کمک کنیداحمد سلیم زاده۱۳۹۳/۰۳/۰۹

با سلام داروی رمیکید داروی نسبتا خوب در جهت درمان آرتریت روماتوئید مقاوم می باشد ولیکن در درصدی از بیماران ممکن است علیرغم درمان پاسخ متناسب نباشد که نیاز به بازنگری در نوع درمان دارد چنانچه با درمان شاخص های آزمایشگاهی و مفاصل دست های شما خوب هستند ممکن است علت درد زانوی شما چیز دیگری باشد که بایستی توسط پزشک معالج مشورت نمایید.

دیدگاه و نظــرات