برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید

ازدواج در بیماران مبتلا به لوپوس

ازدواج در بیماران مبتلا به لوپوس

سلام من ۲۲سالمه وپنج ساله لوپوس دارم تا الان هیچ درگیری کلیوی اینا نداشتم فقط درد در مفاصلم وجودداره ودارو مصرف میکنم با این سابقه بیماری من میتوانم ازدوج کنم ؟؟
سلام حتما با پزشکتون مشورت کنید اگر ۶ ماه بیماری شما کنترل باشه برای بارداری مشکلی نیست

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

مشاوره های زیر نیز در همین راستا می باشندثبت مشاوره

آیا آزمایش ادرار 24 ساعته برای تشخیص لوپوس می باشد؟مژگان عابدینی۱۳۹۶/۰۵/۰۸

باسلام.باتوجه به این امر که درتشخیص لوپوس یکی از نقاط مبتلا میتواند درگیری کلیه باشد جهت بررسی دفع پروتئین ادراری، ادرار 24 ساعته خواسته اند، اما این امر درآرتریت روماتویید برای تشخیص نیاز نیست.

احتمالا بیماری لوپوس دارم و در حال حاضر کورتون مصرف میکنم؟ آیا امکان کم کردن داروهای من هست؟محسن اخیانی۱۳۹۴/۰۷/۲۹

سلام بله امکان کاهش کورتون در صورت خاموش بودن بیماری وجود دارد.

با توجه به درد و خشکی صبحگاهی و نتایج آزمایش لوپوس دارم یا آرتریت روماتوئید؟احمد سلیم زاده۱۳۹۲/۱۰/۰۶

با سلام تشخیص بیماری لوپوس و بیماری روماتوئید بر اساس یافته های بالینی و آزمایشگاهی خاص خود می باشد. در صورتی که آرتریت در مفاصل و یا خشکی صبحگاهی ندارید صرف وجود RF بیانگر بیماری روماتوئید نیست. جهت اظهار نظر در خصوص بیماری لوپوس نیاز به اطلاعات بیشتری است که پزشک متخصص داخلی می تواند کمک با معاینه کمک کننده باشد.

با سلام می خواستم بدونم ایا داروی دیگری جهت جایگزینی سلسپت با عوارض جانبی کمتر وجود دارد یا خیر من لوپوس سیستمیک با در گیری کلیه دارم!!احمد سلیم زاده۱۳۹۳/۰۴/۱۳

با سلام سلسپت از داروهای موثر در درمان لوپوس با ابتلای کلیوی از نوع شدید می باشد. در موارد خفیف تر آزاتیوپرین جایگزین مناسبی می باشد. در صورت عدم تحمل استفاده از داروهای بیولوژیک مانند ریتوکسی مب پیشنهاد می شود.

دیدگاه و نظــرات