برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید

نیاز روزانه به کلسیم

نیاز روزانه به کلسیم

دکتر برای من روزانه قرص یک گرم کلسیم تجویز کرده‌اند. هفته‌ای یک عدد استئوفوس 70 و ماهی یک عدد d3 مصرف می‌کنم. با وجود این داروهایی که مصرف می‌کنم، چه مقدار کلسیمِ موادِ غذایی لازم است مصرف کنم؟ برای مثال چه‌مقدار شیر، ماست یا پنیر باید مصرف کنم تا نیاز به کلسیم به طور کامل تامین شود.
سلام میزان نیاز به کلسیم و ویتامین د تابع عوامل مختلف از جمله سن و جنس و میزان کمبود این مواد در بدن است که با آزمایش مشخص میشود ولیکن مصرف هر اندازه از لبنیات در روز در صورتی که حساسیت نداشته باشید بلامانع است

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

مشاوره های زیر نیز در همین راستا می باشندثبت مشاوره

درد پروستات و استخوان هام ولگنممحبوبه سادات حسینی۱۳۹۶/۱۲/۰۶

با سلام. در هایپوگنادیسم با  تستوسترون درمانی، صفات وانویه جنسی مانند رویش موهای صورت و افزایش طول الت تناسلی تا حد زیادی بهبود می یابد.در مورد بیدار شدنتون در شب و سوزش ادرار ، درصورتی که عفونت ادراری و مقاربتی رد شده ( توسط متخصص عفونی ویزیت بشید) باید متخصص ارولوژی هم شما رو ویزیت کنند.

آیا سنجش تراکم استخوان درصد پوکی استخوان را مشخص می کند؟مژگان عابدینی۱۳۹۶/۰۹/۰۴

باسلام.با مراجعه به متخصص روماتولوژی یا غدد ، تفسیر می کنند که آیا شما کاهش تراکم استخوان دارید یا پوکی استخوانسپس براساس آن دارو داده میشود.اگر شما به تخصص های فوق مراجعه کرده اید دردادن دارو به این نکات توجه میکنند،وبراساس تفسیر تراکم دارومیدهند.

مصرف شیر جایگزین مصرف مکمل کلسیممژگان عابدینی۱۳۹۶/۰۸/۰۶

باسلام مصرف الیتر شیریا لبنیات معادل ومصرف مغزها  مثل گردو بادام .....به میزان کافی میتواند نیاز به مصرف کلسیم د رامنتفی سازد اما استئوفوس درصورت پوکی استخوان باید ادامه یابد

نداشتن صفات ثانویه جنسی و ناتوانی درارتباط جنسیمحبوبه سادات حسینی۱۳۹۶/۰۹/۱۸

با سلام، هایپوگنادرتروپیک هایپوگنادیسم ،ناشی از اختلالی در هیپوفیز یا هیپوتالاموس است که جهت ایجاد صفات ثانویه جنسی (از جمله رویش موهای صورت) میتوان از جایگزینی هرمن های مردانه استفاده کرد و امکان رابطه جنسی نیز خواهد بود.حتما باید تحت نظر فوق تخصص غدد بالغین ارزیابی دقیق شوید و بعد از رد کلیه موارد محتمل و ارزیابی عملکرد کلیه محورهای هیپوفیزی ،درمان فوق اغاز گردد.مصرف مواد مخدر عوارض زیادی دارد و میتواند مشکلات جنسی ایجاد کند ولی با قطع انها تا حد زیادی  قابل برگشت است.

دیدگاه و نظــرات