برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید

آیا دو بینی در شب به بیماری آتریت روماتوئید (روماتیسم) مربوط است؟

آیا دو بینی در شب به بیماری آتریت روماتوئید (روماتیسم) مربوط است؟

سلام وقت بخیر برادر من 27سالشونه مبتلا به روماتیسم،در حال حاضر دارو مصرف میکنند.داروهاشم کورتون دارد.و حالا مدتیه دچار دوبینی شده البته در شب و به نور خورشید حساس هست.ایا مربوط به روماتیسم هست؟خطری بینایی ایشون رو تهدید میکنه؟مممون از پاسخ دهی شما.
سلام.کورتون ممکن است موجب اب مروارید ویا خود بیماری اگر شدید باشد باعث التهاب چشم شود.باید حتما به چشم پزشک مراجعه کنند.

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

مشاوره های زیر نیز در همین راستا می باشندثبت مشاوره

ایا بیماری ارتریت روماتویید باعث بیماری چشمی یووییت یشودمسعود مهدوی۱۳۹۶/۱۰/۱۵

سلام بله درگیری چشمی در آرتریت روماتوئید ایجاد میشود  با پزشک خود مشورت کنید

علت کاهش دید در بیماری آرتریت روماتوئید آیا مصرف قرص هیدروکسی کلروکوئین است؟احمد سلیم زاده۱۳۹۶/۰۹/۲۸

سلام. در بیماری آرتریت روماتوئید کاهش دید به علل مختلفی اتفاق می افتد و لازم است با نظر پزشک معالج مشاوره چشم پزشکی برای شناخت علل صورت بگیرد.

تورم و ورم مفاصل ناشی از آرتریت روماتویید کمپرس آب گرم میتونه کمک کنه یا آب سرد؟آیا بیماری من خوب میشه؟احمد سلیم زاده۱۳۹۲/۰۴/۰۴

با سلام قسمت عمده بیماران آرتریت روماتوئید با درمان های معمول و اقدامات نگهدارنده دچار بهبود نسبی در علائم و نشانه ها می شوند در بسیاری از موارد که بیماری کنترل است می توان با حداقل دارو بیماری را در حالت خاموش نگه داشت. بهبودی کامل به معنای قطع کامل تمامی داروها در درصد کمی از بیماران( ۱۰ تا ۲۰ درصد) اتفاق می افتد. توصیه می شود با توجه به سابقه طولانی بیماری در شما با پذیرش بیماری و تطابق با آن تحت نظر روماتولوژیست درمان ها را بطور دقیق پیگیری نمایید.

مادرم حدود یک ماه است که در ناحیه پایین انگشت شست پا دچار درد شده‌اند. بیماری روماتیسم مفصلی تشخیص داده شده است. ورزش های مناسب چیست؟احمد سلیم زاده۱۳۹۲/۰۹/۲۷

با سلام درد در ناحیه شست می تواند با علل التهابی به شکل آرتریت بروز کند ( مانند نقرس و روماتوئید) و یا ناشی از علل غیر التهابی مانند آرتروز و یا انهنای شست به داخل ( هلوکس ولگوس) باشد که درمان هر کدام متفاوت می باشد و اصولا در فاز حاد توصیه به ورزش نمی شود. استفاده از کفش مناسب که فشار روی مفصل مبتلا را کاهش دهد کمک جدی می نماید.

دیدگاه و نظــرات