برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید
;

استفاده از عصا و واکر

استفاده از عصا و واکر اگر در یک طرف بدن خود احساس درد یا ضعف می کنید، طوری که سبب اشکال در راه رفتن یا تعادلتان می شود، استفاده از عصا ممکن است کمک کننده باشد.

برخی از بیماران در سیر بیماریشان دچار عارضه هایی می شوند که برای حفظ تعادل و راه رفتن مجبور به استفاده از عصا و واکر می شوند. در این صورت انتخاب نوع عصا و اندازه آن مورد توجه می باشد.

از کجا بدانم که استفاده از عصا و واکر برایم مفید است؟

اگر در یک طرف بدن خود احساس درد یا ضعف می کنید، طوری که سبب اشکال در راه رفتن یا تعادلتان می شود، استفاده از عصا ممکن است کمک کننده باشد. همچنین اگر در حفظ تعادل ضعیف هستید یا احساس ناپایداری روی پاهایتان دارید ممکن است واکر بتواند هنگام راه رفتن موجب حمایت بیشتر شما شود. اینکه کدام نوع عصا یا واکر برای شما بهتر است بستگی به چند چیز دارد: قدرت بدنی، آمادگی جسمانی و تعادل. بهتر است خودتان اقدام به انتخاب این وسایل نکنید و با مشورت پزشک وسیله کمک حرکتی را انتخاب کنید.

چگونه بدانم که اندازه واکر یا عصا برایم مناسب است؟

اندازه عصا یا واکر باید طوری باشد که وقتی ایستاده اید و بازوهایتان در حالت آرام در کنارتان است، در سطح مچ دستتان باشد. می توانید از پزشک خود بخواهید که آن را تنظیم کند.

چگونه به طور صحیح از واکر یا عصا استفاده کنم؟

عصا را باید در دست مقابل زانو، ران یا پای دردناک یا ضعیف تان بگیرید. و زمانی که پای درگیر خود را حرکت می دهید عصا را همزمان با آن پا به جلو هدایت کنید. وقتی از پله بالا می روید، پای سالم شما ابتدا باید بالا رود، سپس به دنبال آن پای درگیر و عصا را بالا ببرید. هنگام پایین آمدن از پله هم باید برعکس این کار را انجام دهید: پای درگیر و عصا باید ابتدا و بعد پای سالم پایین بیایند. یک راه برای به خاطر سپردن این کار این عبارت است:
"بالا با سالم و پایین با ناسالم"
هنگام استفاده از واکر هم هر دو پا باید بین پشت پایه ها یا چرخ های واکر قرار گیرد. هنگام استفاده از عصا یا واکر سعی کنید راست بایستید بدون اینکه به جلو یا به پهلوها خم شوید. هنگام چرخیدن به اطراف کمی صبر کنید و واکر را از زمین بلند نکنید. از پزشک خود بخواهید که هنگام راه رفتن با عصا و واکر شما را ببیند تا مطمئن شوید که از آن به طور صحیح استفاده می کنید؟

اگر هنوز روی پاهایم احساس پایداری نمی کنم چه کنم؟

در این موارد ممکن است فیزیوتراپی کمک کننده باشد. اگر نیاز به افزایش قدرت عضلانی و تعادل هنگام راه رفتن دارید، یک فیزیویتراپ می تواند به شما کمک کند تا از عصا یا واکر به طور صحیح استفاده کنید. پزشک می تواند شما را به یک فیزیوتراپ معرفی کند تا در خانه یا مطب به شما کمک کند./

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

دیدگاه و نظــرات