برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید
;

نشانه‌های کمبود ویتامین B12 در صورت ظاهر می‌شود

نشانه‌های کمبود ویتامین B12 در صورت ظاهر می‌شود نتایج تحقیقات نشان می‌دهد احساس درد در صورت می‌تواند نشانه کمبود ویتامین B12 باشد.

نتایج تحقیقات نشان می‌دهد احساس درد در صورت می‌تواند نشانه کمبود ویتامین B12 باشد.

به گزارش «بهپو» و به نقل از «سایکولوژی»، به طور دقیق‌تر دردی که گاهی اوقات زیر چشم و در ناحیه استخوان گونه، معمولا فقط در یک طرف صورت و یا در سراسر پیشانی احساس می‌شود و گاهی اوقات تا لبه بینی پایین می‌آید، نشانه کمبود این ویتامین است. 

همچنین انقباضات زیر چشم هم می‌تواند نشانه کمبود ویتامین B12 باشد. سایر علائم شایع مربوط به کمبود ویتامین B12 شامل احساس خستگی، ضعف عضلانی و یبوست است.

یکی دیگر از علائم کمبود ویتامین B12 تبخال است.

براساس پژوهشی که در مورد درد صورت صورت گرفت، ۱۷ نفر شرکت کردند؛ به همه این افراد مکمل ویتامین B12 طی یک دوره چهار هفته‌ای تزریق شد و نتایج نشان داد که مصرف مکمل این وضعیت را کاهش می‌دهد.

محققان دریافتند ویتامین مذکور با موفقیت این بیماری را درمان می‌کند.

کمبود ویتامین B12 به راحتی با مکمل‌ها یا با تغییرات در رژیم غذایی برطرف می‌شود. بدن از ویتامین B12 برای ساخت گلبول‌های قرمز و حفظ سلامت سیستم عصبی استفاده می‌کند.

سطح ویتامین B12 را می‌توان از طریق مکمل یا با خوردن غذاهایی مانند لبنیات، جگر، ماهی قزل‌آلا و تخم‌ مرغ افزایش داد. غلات صبحانه غنی شده نیز حاوی ویتامین B12 است.

به گفته پژوهشگران تا حدودی غیرمنتظره است که کمبود ویتامین B12 بتواند باعث نورالژی صورت شود.

درمان نورالژی صورت گاهی اوقات بسیار دشوار است و بیماران اغلب ممکن است بدون موفقیت زیاد از چند روش درمانی استفاده کنند. بنا بر نتایج این تحقیق در حال حاضر با علم به اینکه این عارضه با ویتامین B12 قابل درمان است، شناسایی این بیماران و درمان آنان حائز اهمیت است./

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

دیدگاه و نظــرات