برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید
;

6 منبع ویتامین A برای تقویت سیستم ایمنی در روزهای کرونایی

6 منبع ویتامین A برای تقویت سیستم ایمنی در روزهای کرونایی تقویت سیستم ایمنی بدن در این روزها که تمام مردم دنیا با بیماری کووید-19 دست‌وپنجه نرم می‌کنند، از اهمیت بالایی برخوردار است. یکی از راه‌های تقویت سیستم ایمنی بدن، دریافت حجم کافی از ویتامین A است. ویتامین A یکی از ویتامین‌های ضروری برای تقویت سیستم ایمنی بدن محسوب می‌شود.

تقویت سیستم ایمنی بدن در این روزها که تمام مردم دنیا با بیماری کووید-19 دست‌وپنجه نرم می‌کنند، از اهمیت بالایی برخوردار است. یکی از راه‌های تقویت سیستم ایمنی بدن، دریافت حجم کافی از ویتامین A است. ویتامین A یکی از ویتامین‌های ضروری برای تقویت سیستم ایمنی بدن محسوب می‌شود و هر فرد بزرگسال باید روزانه حدود 700 تا 900 میکروگرم از این ویتامین را دریافت کند.

از این‌رو، در ادامه این مطلب با مهم‌ترین خوراکی‌های سرشار از ویتامین A آشنا می‌شوید که بهتر است در این روزهای کرونایی حتما در رژیم غذایی روزانه تان جای بگیرند.

 

بیشتر بخوانید: نقش ویتامین A در پیشگیری از بیماری ها

 

1. لبنیات

شیر و لبنیات از مهم‌ترین منابع برای دریافت ویتامین A هستند. مصرف لبنیات کافی در طول روز می‌تواند حدود 100 تا 300 میکروگرم ویتامین A به بدن برساند. هنگام خرید لبنیات دقت کنید که در صورت در دسترس بودن، محصولات غنی‌شده با ویتامین A و D را انتخاب کنید.

 

2. سیب‌زمینی

سیب‌زمینی (خصوصا سیب‌زمینی شیرین) منبع خوبی برای دریافت ویتامین A محسوب می‌شود. اگر بتوانید انواع سیب‌زمینی و خصوصا نوع شیرین آن را با پوست بپزید و مصرف کنید، ویتامین A بیشتری به بدن‌تان خواهید رساند. بد نیست بدانید که فقط یک عدد سیب‌زمینی شیرین می‌تواند حدود 1400 میکروگرم ویتامین A به بدن برساند.

 

3. اسفناج

اسفناج یکی از سبزی‌های برگ سبز بسیار مغذی و سرشار از ویتامین A است که توصیه می‌شود در فصل‌های پاییز و زمستان برای تقویت سیستم ایمنی بدن بیشتر مصرف شود. تقریبا هر نصف لیوان از اسفناج حدود 570 میکروگرم ویتامین A به بدن می‌رساند. اگر به مصرف اسفناج خام علاقه چندانی ندارید، بهتر است بدانید که اسفناج پخته هم به اندازه اسفناج خام می‌تواند فیبر و ویتامین A کافی وارد بدن کند.

 

بیشتر بخوانید: مسمومیت با ویتامین  A

 

4. هویج

هویج هم مانند تمامی خوراکی‌های نارنجی از بهترین منابع برای دریافت ویتامین A و بتاکاروتن است (بتاکاروتن پیش‌ساز ویتامین A در بدن است). بد نیست بدانید که تقریبا هر نصف لیوان از هویج می‌تواند حدود 450 میکروگرم ویتامین A به بدن برساند. از این‌رو، یکی از توصیه‌های پاییزی و زمستانی برای تقویت سیستم ایمنی بدن این است که حتما در سالادها و سوپ‌های پاییزی و زمستانی از هویج و اسفناج استفاده کنید.

 

5. کدو حلوایی

کدو حلوایی از دیگر منابع غذایی سرشار از ویتامین A است که می‌تواند علاوه بر سوپ‌ها، در انواع دسرهای پاییزی هم جای بگیرد. تنها یک برش از کدو حلوایی می‌تواند حدود 480 میکروگرم از ویتامین A مورد نیاز بدن را تامین کند. یعنی اگر شما روزانه نصف فنجان هویج و کمتر از یک فنجان هم کدو حلوایی یا اسفناج مصرف کنید، می‌توانید تمامی نیاز روزانه بدن به ویتامین A را تامین کرده و باعث تقویت سیستم ایمنی بدن تان شوید.

 

6. فلفل دلمه‌ای زرد و نارنجی

انواع فلفل دلمه‌ای، فلفل شیرین یا فلفل‌های تند رنگی با رنگ‌های زرد و نارنجی و قرمز، مقادیر قابل قبولی از ویتامین A را در خود جای داده‌اند. هر نصف لیوان از این فلفل‌های رنگی می‌توانند حدود 120 میکروگرم از نیاز روزانه بدن به ویتامین A را تامین کنند درحالی که سایر فلفل‌ها مانند فلفل‌های سبز فقط 18 میکروگرم ویتامین A در حجم برابر با فلفل‌های رنگی دارند. انواع فلفل‌های رنگی می‌توانند در سالادها، دورچین‌ها یا سوپ‌های پاییزی مورد استفاده قرار بگیرند./

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

دیدگاه و نظــرات