برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید
;

چند توصیه به مردان برای زندگی بهتر

چند توصیه به مردان برای زندگی بهتر معاینه‌های پزشکی منظم سلامت شما را حفظ می‌کند. سالیانه زمانی را برای انجام آزمایش‌های سنجش میزان سلامت جسمی خود در نظر بگیرید.

۱. تعادل برقرار کنید: امروزه در بیشتر زندگی‌های شهرنشینی،‌ خانواده‌ها هنوز تلفیقی از زندگی مدرن و سنتی دارند بنابراین مردها، نان‌آور اصلی خانواده محسوب می‌شوند و در قبال پرورش و تربیت کودکانشان، حفظ و حمایت زندگی زناشویی و فرزند خوبی برای والدینشان بودن، مسوول هستند. انجام همه‌ این کارها به درستی و همزمان، کار بسیار سختی است که هر کسی از عهده آن برنمی‌آید. بهتر است محدودیت‌های زندگی خود را شناسایی و درک و سپس برای به وجود آوردن تعادل بین جنبه‌های مختلف زندگی‌تان تلاش کنید.

۲. نظرسنجی کنید: همه خوب می‌دانیم که مردها به جز در موارد خاصی مانند علایق شغلی، ورزشی و... خود، سخنگوی خوبی نیستند اما همه تلاش خود را برای به وجود آوردن ارتباط کلامی درست با کودکان و همسر خود انجام دهید. به این موضوع بیندیشید که دوست دارید فرزندانتان در آینده هرگاه از شما یاد می‌کنند، مردی را به خاطر بیاورند که دائم در حال نالیدن بوده یا یک پدر اجتماعی که درس‌های مهم زندگی را به آنها آموخته است؟

۳. در خانه نمانید: زندگی بسیار پرمشغله و خسته‌کننده است و بیشتر والدین، مخصوصا پدرها، نمی‌توانند وقت زیادی را آنگونه که فرزندانشان می‌پسندند، با آنها سپری ‌کنند. بسیار مهم است زمانی را که برای فرزندانتان در نظر می‌گیرید، بیرون از خانه سپری کنید. فعالیت‌های خارج از منزل شما را سرزنده‌تر و از تماشای تلویزیون دور می‌کند و با تنفس هوای سالم و پاک، سلامتتان تضمین خواهد شد.

۴. سبزی بخورید: همه به خوردن تنقلات علاقه‌ دارند، چه پدر باشند چه نه. با این حال، شما به عنوان یک پدر مسوولیت بیشتری در قبال سلامت فرزندانتان دارید بنابراین یک برنامه غذایی سالم و پر از سبزی‌های مغذی برای وعده‌های غذایی خود در نظر بگیرید. این برنامه غذایی هم برای خودتان و هم برای کودکانتان بسیار مفید است.

۵. مشکلات را نبرید و بیاورید: خیلی از ما استرس‌های کاری خود را به خانه می‌آوریم و مسایل خانوادگی خود را به محل کارمان. برای آنکه عاقلانه‌تر رفتار کنیم و بتوانیم در حوزه‌های مختلف زندگی بهترین عملکرد را داشته باشیم، ضروری است بیاموزیم چگونه زندگی خود را تقسیم‌بندی کنیم.

۶. تفریح کنید: پدر شدن به این معنا نیست که تفریحات خود را کنار بگذارید و همه اوقات?تان را مثل یک فرد بالغ رفتار کنید. اوقات شاد و خوشی را برای خود بسازید. کودکان یک پدر شاد را به هر چیز دیگری در دنیا ترجیح می‌دهند و بیشتر می‌پسندند.

۷. معاینه‌های پزشکی منظم را فراموش نکنید: معاینه‌های پزشکی منظم سلامت شما را حفظ می‌کند. سالیانه زمانی را برای انجام آزمایش‌های سنجش میزان سلامت جسمی خود در نظر بگیرید و زندگی بدون نگرانی و سالمی را تجربه کنید.

۸. مراقب سلامت روانی خود باشید: با انجام مدیتیشن، شرکت در مراسم مذهبی (دعا)، مطالعه کتاب و گوش دادن به موسیقی‌های روح‌بخش و انرژی‌زا، سلامت روانی خود را بهبود بخشید. با این کار می‌توانید آرامش ذهنی خود را برای داشتن تمرکز لازم روی نقش‌های متفاوتی که باید در زندگی ایفا کنید، به دست آورید.

۹. زمانی را برای خودتان در نظر بگیرید: همه انسان‌ها به فرصتی برای تنها بودن نیاز دارند. طبیعی است که با وجود دغدغه‌های مختلف زندگی، افراد و کارهایی که به توجه ما نیاز دارند، سخت بتوانیم زمانی برای تنهایی خود در نظر بگیریم با این حال حتما تلاش کنید زمانی را فقط برای خودتان صرف کنید. یک سرگرمی برای خود دست و پا کنید، به پیاده‌روی و دویدن بپردازید تا در جایی، خودتان تنها، بنشینید و فکر کنید.

۱۰. از دسترس خارج شوید: حال که این مطلب را خواندید، رایانه، تلویزیون و تلفن‌همراه خود را خاموش و سعی کنید زمان‌ مفیدی را فقط و فقط با خانواده‌تان باشید یا آن را به کاری که خودتان دوست دارید، اختصاص دهید./

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

دیدگاه و نظــرات