برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید
;

بارداری های پرخطر عوارض یائسگی را تشدید می کنند

بارداری های پرخطر عوارض یائسگی را تشدید می کنند تحقیق جدید نشان می دهد شرایط سخت در دوره بارداری ممکن است منجر به عوارض شدید در دوره یائسگی شود.
تحقیق جدید نشان می دهد شرایط سخت در دوره بارداری ممکن است منجر به عوارض شدید در دوره یائسگی شود.
به گزارش «بهپو»، محققان دانشگاه اوکلاهما آمریکا در مطالعه خود دریافتند زنانی که در طول بارداری دچار عوارض شدید نظیر فشارخون بالا و دیابت بارداری می شوند با احتمال بالا تجربه گُرگرفتگی های بیشتر در زمان یائسگی هم روبرو هستند.
دکتر «رودا کونانت»، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: «این مطالعه نشان می دهد که چقدر عوارض بارداری نظیر دیابت بارداری و فشارخون بالا در این دوره بر سلامت فرد در سنین بالاتر، بخصوص سلامت قلبی و عروق در میانسالی، اهمیت دارد.»
محققان عنوان می کنند گُرگرفتگی، فشارخون بالا در دوره بارداری و دیابت بارداری همگی به خاطر وجود دلایل مشابه به هم مرتبط هستند. دلیل مشابه بروز هریک از این عوارض «اختلال اندوتلیال عروقی» است.
پژوهشگران در این مطالعه، داده های بیش از 2200 زن را مورد بررسی قرار دادند. یافته ها نشان داد دیابت بارداری و فشارخون بالا در دوره بارداری با افزایش طول مدت گُرگرفتگی در سنین بالاتر مرتبط است.
کونانت در ادامه می افزاید: «زنان دارای سابقه این نوع اختلالات بارداری احتمالا بیشتر باید داروهای کاهش دهنده کلسترول و داروهای دیابت مصرف کنند.»
به گزارش «بهپو» و به نقل از «هلث دی»، محققان می گویند، طبق برآوردها بالغ بر 80 درصد زنان در طول دوره یائسگی گُرگرفتگی را تجربه می کنند./

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

دیدگاه و نظــرات