برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید
;

آیا فیبرومیالژیا ارثی است؟

آیا فیبرومیالژیا ارثی است؟ مطالعه بر روی خانواده نشان داده است که شانس داشتن فیبرومیالژیا در خانواده هایی که به این بیماری مبتلا هستند، نسبت به خانواده هایی که هیچکس به فیبرومیالژیا مبتلا نیست، چندین برابر است.
فیبرومیالژیا بطور مستقیم از والدین به فرزندان منتقل نمی شود، آنچنان که بیماری هایی مثل فیبروز کیستیک و هموفیلی اینگونه منتقل می گردند. اما مطالعه بر روی خانواده نشان داده است که شانس داشتن فیبرومیالژیا در خانواده هایی که به این بیماری مبتلا هستند، نسبت به خانواده هایی که هیچکس به فیبرومیالژیا مبتلا نیست، چندین برابر است. این مشاهدات پیشنهاد می دهد که وراثت یکی از عوامل در بروز فیبرومیالژیا است.

در حقیقت مطالعات DNA در اعضای خانواده هایی که به فیبرومیالژیا و سندرم درد مزمن مبتلا هستند نشان داد که تعدادی ژن وجود دارد که می تواند توضیح دهد چرا بنظر می رسد این اختلالات در خانواده ها ادامه پیدا کند. هر کدام از این دو ژن در پاسخ سیستم عصبی شما به چیزهایی که آسیب به بدن وارد می کند مثل فشار یا گرما، نقشی را بازی می کند. برخی ژن ها نیز با افسردگی و اضطراب در ارتباط هستند که ممکن است علت این باشد که چرا برخی از داروهای ضد افسردگی به کاهش علایم فیبرومیالژیا کمک می کنند.

محققان در حال حاضر در تلاشند تا تفاوت در آستانه درد افراد را به انواع خاصی از ژن ها ارتباط دهند. یک نوع ژن که تعیین می کند چگونه سلول های عصبی بطور کارآمد انتقال دهنده عصبی سروتونین را بازیافت می کنند، در حال حاضر با حساسیت درد بالا در ارتباط است./

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

دیدگاه و نظــرات