برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید
;

نرخ بالای سرطان در بین مهمانداران خطوط هوایی

نرخ بالای سرطان در بین مهمانداران خطوط هوایی نتایج تحقیقی جدید روی بیش از 5000 مهماندار هواپیما نشان می دهد خطر بروز برخی سرطان های خاص در آنها بیشتر است.
نتایج تحقیقی جدید روی بیش از 5000 مهماندار هواپیما نشان می دهد خطر بروز برخی سرطان های خاص در آنها بیشتر است.
به گزارش «بهپو»، محققان در دانشگاه هاروارد دریافتند زنان و مردانی که در هواپیما به عنوان خدمه پرواز کار می کنند نرخ بالاتری از برخی انواع سرطان در مقایسه با جمعیت کل دارند. این سرطان ها شامل سرطان پستان، دهانه رحم، پوست، تیروئید و رحم بعلاوه سرطان های گوارشی –روده بزرگ، معده، مری، کبد و پانکراس- هستند.
توضیح این محققان برای افزایش نرخ سرطان بین خدمه پرواز این است که آنها در فضای کارشان در معرض عوامل سرطان زای شناخته شده بسیار زیادی قرار می گیرند. یکی از این عوامل سرطان زا تشعشعات یونیزه کننده کیهانی است که در ارتفاعات بیشتر است. این نوع از تابش ها به ویژه به DNA آسیب می رسانند که علت شناخته شده سرطان پستان و سرطان پوست غیرملانوم است. خدمه پرواز بالاترین دوز این تابش ها را در سال دریافت می کنند.
این مطالعه روی 5300 خدمه پرواز در خطوط مختلف هوایی آمریکا انجام شد و نتایج آن با 2700 نفر مردم عادی مقایسه شد.
محققان دریافتند در مهمانداران زن، نرخ سرطان پستان در حدود 50 درصد بیشتر از جمعیت کل بود. همچنین نرخ ملانوما بیش از دو برابر و نرخ غیرملانوما در حدود چهار برابر بیشتر از جمعیت کل بود.
در بین مردان نرخ سرطان ملانوما تقریبا 50 درصد و غیرملانوما 10 درصد در مقایسه با جمعیت کل بیشتر بود.
به گزارش «بهپو» و به نقل از «لایوساینس»، قرار گرفتن در برابر اشعه فرابنفش، اختلالات ریتم شبانه مثل جت لگ و قرار گرفتن در معرض برخی مواد شیمیایی نیز از دیگر علل افزایش نرخ سرطان در بین خدمه پرواز برشمرده شده است. این تحقیق می گوید ممکن است نرخ سرطان بین خلبانان و کسانی که زیاد مسافرت هوایی دارند هم بالا باشد./

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

دیدگاه و نظــرات