برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید
;

خیار، کاهنده فشار خون، قند خون و کلسترول

خیار، کاهنده فشار خون، قند خون و کلسترول خیار یک ماده غذایی کم کالری حاوی بسیاری از ویتامین‌ها و مواد مغذی ضروری نظیر ویتامین C، ویتامین B۶، ویتامین K، منگنز، فولات، مس، فسفر و پتاسیم است و مملو از فیبر حاوی اسیدهای چرب امگا۳، روی، نیاسین و پروتیین است.
خیار گیاهی کم کالری مملو از بسیاری از ویتامین‌ها و مواد مغذی ضروری است.
به گزارش «بهپو»، خیار یک گیاه تابستانی است که در حقیقت گونه ای از کدو محسوب می‌شود. این ماده غذایی کم کالری حاوی بسیاری از ویتامین‌ها و مواد مغذی ضروری نظیر ویتامین C، ویتامین B۶، ویتامین K، منگنز، فولات، مس، فسفر و پتاسیم است.
خیار عمدتا از آب تشکیل شده از این رو هضم آسانی دارد. این ماده خوراکی مملو از فیبر حاوی اسیدهای چرب امگا۳، روی، نیاسین و پروتیین هم هست.
برخی از مهمترین خواص خیار کمک به کاهش وزن، آبرسانی بدن، رفع تشنگی، ادرار آوری و دفع سموم بدن است که همگی ناشی از بالا بودن میزان آب موجود در خیار هستند.
از آنجا که خیار مقدار قابل توجهی فیبر دارد در افزایش احساس سیری نقش دارد، جذب ریزمغذی‌ها را آسان می کند و برای بهبود روند هضم غذا و دفع مواد زاید جمع شده در روده‌ها بسیار لازم است.
علاوه بر این خواص ادرار آوری و ضدالتهاب خیار به کاهش احتباس آب در بافت‌های بدن کمک می‌کند. این فرایند باعث کاهش تورم بدن و آسان شدن کاهش وزن می شود.
محققان ادعا می‌کنند آب خیار حاوی هورمونی است که سلول‌های لوزالمعده برای تولید انسولین به آن نیاز دارند. انسولین هورمونی است که برای بیماران دیابتی مفید است. محققان به این نتیجه رسیدند که یکی از ترکیبات خیار به نام «استرول» می‌تواند به کاهش کلسترول بالا کمک کند.
به گزارش «بهپو» و به نقل از «روزنامه آنلاین سپید»، این سبزی به دلیل میزان بالای پتاسیم، منیزیم و فیبر برای تنظیم فشار خون بالا بسیار مفید است./

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

دیدگاه و نظــرات