برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید
;

داستان دنباله دار جراحت های چهارشنبه آخر سال

داستان دنباله دار جراحت های چهارشنبه آخر سال مواد محترقه هر سال ضایعات جبران ناپذیری را درمیان خانواده ها به جا می گذارند. آمارها نشان می دهند سوختگی اندام فوقانی بالاترین آمار صدمات چهارشنبه سوری را به خود اختصاص می دهند. آشنایی با کمک های اولیه سوختگی کمک زیادی به نجات آسیب دیدگاه این حوادث می کند.
تمام اسفند را در انتظار چهار شنبه آخر سال می گذرانی. نام چهارشنبه سوری و هیجان این شب پر نشاط در دلت قند آب می کند. بازی نورها را به خاطر می آوری که شب را به روز بدل می کنند و پررنگ تر از همه خاطرات، صدای بی وقفه ترقه هاست که گاهی تا صبح در گوشت تکرار می شوند. ترقه بازی بر خلاف آتشبازی از جمله سنت های دیرینه ایرانی نیست و فاصله ای طولانی با اصالت ها دارد، اما نمی توان هیجان آن را هم انکار کرد. اگر نمی توانید از شور و شوق این آیین تازه وارد دل بکنید، دست کم توصیه های ایمنی را رعایت کنید و از رفتارهای پرخطر خودداری کنید.
به گزارش «بهپو»، مواد محترقه هر سال ضایعات جبران ناپذیری را درمیان خانواده ها به جا می گذارند. طبق گفته های «پیرحسین کولیوند»، سرپرست سازمان اورژانس کشور، بیشترین آمار آسیب دیدگی های سال گذشته مربوط به جراحت ها و سوختگی های بازو و اندام‌ فوقانی بوده است. ۲۹ درصد آسیب چشمی، ۱۷ درصد آسیب و سوختگی سر و صورت و ۹ درصد آسیب دیدگی اندام تحتانی مشاهده شده است.

بیشتر بخوانید: کمک های اولیه در درمان سوختگی ها

زمانی که فرد دچار سوختگی می‌شود توجه به شدت سوختگی بسیار مهم است؛ اغلب سوختگی‌های خفیف با روش‌های خانگی قابل درمان هستند اما بعضی مواقع لازم است حتما با مراجعه به پزشک اقدامات درمانی فوری انجام شود. برخی افراد به دلیل ناآگاهی ممکن است از برخی روش‌های خانگی مثل مالیدن خمیر دندان یا سفیده تخم مرغ روی محل سوختگی استفاده کنند که نه تنها تاثیر درمانی ندارد بلکه باعث تشدید عارضه می‌شود.

بیشتر بخوانید: اشتباهات رایج در درمان سوختگی ها

بر اساس گزارش «بهپو»، سوختگی های اندام فوقانی بالاترین آمار صدمات چهارشنبه سوری را به خود اختصاص می دهند، بنابراین علاوه بر پرهیز از رفتار های پر خطر شایسته است دانسته های خود را در مورد کمک های اولیه سوختگی افزایش دهیم./
بیشتر بخوانید: مدیریت صحیح آسیب های چشمی

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

دیدگاه و نظــرات