برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید
;

این بیماری ها شانس ابتلا به سرطان را افزایش می دهند

این بیماری ها شانس ابتلا به سرطان را افزایش می دهند محققان تایوانی دریافتند بیماری های مزمنی چون بیماری قلبی و دیابت خطر ابتلا به سرطان را افزایش می دهند.
محققان تایوانی دریافتند بیماری های مزمنی چون «بیماری قلبی» و «دیابت» خطر ابتلا به «سرطان» را افزایش می دهند.
به گزارش «بهپو»، در این تحقیق مشخص شد که چندین بیماری مزمن شایع مثل بیماری ریه و دیابت یا نشانگرهای آنها مثل کلسترول بالا در بیماری قلبی، باعث افزایش خطر ابتلا به سرطان یا مرگ ناشی از آن می شوند.
در این مطالعه تخمین زده شد که بیماری های مزمن و نشانگرهای آنها با هم، مسوول 20 درصد از موارد جدید سرطان و 39 درصد از مرگ های ناشی از آن، بین شرکت کنندگان در این مطالعه بودند. این آمار مشابه تاثیری است که پنج عامل سبک زندگی –سیگار، مصرف الکل، چاقی، رژیم غذایی ناسالم و ورزش نکردن- بر ابتلا به سرطان و مرگ ناشی از آن می گذارند. این مطالعه همچنین دریافت که داشتن برنامه ورزشی منظم باعث کاهش 40 درصدی خطر سرطان ناشی از بیماری های مزمن می شود.
در این تحقیق 405000 زن و مرد تایوانی که در ابتدای مطالعه هیچ نوع سرطانی نداشتند شرکت کردند. آنها به سوالاتی درباره سابقه پزشکی سبک زندگی خود پاسخ داده و تحت آزمایش های خون و ادرار و معاینات پزشکی قرار گرفتند. سپس چند بیماری مزمن و نشانگرهای آنها –نشانگرهای بیماری قلبی، دیابت، نشانگرهای بیماری مزمن کلیوی، بیماری ریوی و نقرس- در این افراد ارزیابی شد. شرکت کنندگان به مدت 9 سال زیر نظر بودند و بروز سرطان یا مرگ ناشی از آن در این افراد ثبت می شد.
«مداسکیپ» می نویسد: «در این مطالعه مشخص شد که هریک از این بیماری های مزمن یا نشانگرهایشان به تنهایی با 7 تا 44 درصد افزایش خطر توسعه سرطان و 12 تا 70 درصد افزایش خطر مرگ ناشی از آن در ارتباط بودند.»/

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

دیدگاه و نظــرات