برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید
;

درمان آکنه با روش بلولایت تراپی

درمان آکنه با روش بلولایت تراپی «درمان با نور آبی» (بلولایت تراپی) روش درمانی غیرتهاجمی برای آکنه است که با استفاده از نور، باکتری‌های پوست از بین می‌روند.
«درمان با نور آبی» (بلولایت تراپی) روش درمانی غیرتهاجمی برای آکنه است که با استفاده از نور، باکتری‌های پوست از بین می‌روند.
درمان با نور آبی نوعی از فتوتراپی است که سازمان غذا و داروی آمریکا استفاده از آن را برای درمان موارد خفیف آکنه یا مواردی که به روش‌های درمانی دیگر پاسخ نمی‌دهد توصیه کرده است. طبق اعلام آکادمی تخصصی پوست در آمریکا، نور درمانی می‌تواند برای درمان آکنه امیدبخش باشد و بسیاری از افراد طی چندین جلسه می‌توانند بهبود قابل توجهی را در سلامت پوست خود شاهد باشند.
درمان با نور آبی را می‌توان برای درمان عارضه پوستی آکنه به کار برد یا پیش از ظهور آن روی پوست، بیماری را تحت کنترل در آورد و البته مطالعات تاکنون نشان داده که عوارض جانبی آن نیز محدود است. هرچند آکادمی تخصصی پوست هشدار داده که عارضه آکنه تنها و به طور کامل با فتوتراپی از بین نمی‌رود و در اغلب موارد به روش‌های درمانی دیگر برای کنترل علائم آکنه نیاز است.
مطالعات متعددی روی افراد مبتلا به آکنه انجام گرفته که حاکی از تاثیرگذاری این روش در درمان آکنه است. به طور مثال در سال ۲۰۰۴ با مطالعه روی ۲۸ بزرگسال مبتلا به آکنه، این افراد هشت جلسه تحت درمان با نور آبی قرار گرفتند و مشخص شد که عارضه پوستی آنان نزدیک به ۶۵ درصد بهبود پیدا کرده است.
درمان با نور آبی نسبت به روش‌های جایگزین دیگر برای آکنه مزایایی دارد که می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: ایمن بودن، بدون درد بودن، مناسب برای کل بدن.
همچنین سرطان پوست، مشکلات پوستی، اختلالات روحی– روانی و اختلالات خواب از جمله بیماری‌های دیگری است که از طریق درمان با نور آبی قابل درمان هستند./

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

دیدگاه و نظــرات