برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید
;

آیا دویدن برای زانوها بد است؟

آیا دویدن برای زانوها بد است؟ بسیاری از مردم فکر می کنند دویدن باعث درد و تورم زانو می شود، اما آیا این تصور درست است؟ در تحقیقی که بتازگی انجام شده مشخص شد که دویدن درواقع می تواند التهاب مفاصل را کاهش دهد.
بسیاری از مردم فکر می کنند دویدن باعث درد و تورم زانو می شود، اما آیا این تصور درست است؟ در تحقیقی که بتازگی انجام شده مشخص شد که دویدن درواقع می تواند التهاب مفاصل را کاهش دهد.
به گزارش بهپو و به نقل از وبمد، مت سیلی، نویسنده همکار در این مقاله و استادیار علوم ورزشی در دانشگاه بریگهام در یوتا می گوید: این عقیده که دویدن در مسافت های طولانی برای زانوها بد است ممکن است یک تصور باطل باشد.
سیلی و همکارانش پس از تجزیه مایع مفصلی زانو در چندین مرد و زن سالم که سنین بین 18 تا 35 سال داشتند به این نتایج دست یافتند. محققان علائم التهاب را در نشانگرهای شیمیایی قبل و بعد از 30 دقیقه دویدن جستجو کردند و تفاوت قابل ملاحظه ای بین دو نمونه پیدا نکردند.
رابرت هیلدال، نویسنده رهبر این مقاله می گوید: آنچه که ما دریافتیم این است که در افراد سالم و جوان، ورزش کردن محیطی ضد التهاب ایجاد می کند که برای سلامت مفاصل در طولانی مدت مفید است. هیلدال استادیار علوم ورزشی دانشگاه بریگهام است.
به عقیده محققان، این مطالعه پیشنهاد می کند که دویدن در واقع می تواند پیشرفت بیماری های دژنراتیو مفاصل مثل آرتروز را به تاخیر بیندازد.
این مطالعه نشان نمی دهد که احتمال ابتلای دوندگان ماراتن به آرتروز بیش از دیگران است، در عوض این مطالعه پیشنهاد می کند که ورزش کردن نوعی دارو محسوب می شود.
نتایج این مطالعه اخیرا در مجله European Journal of Applied Physiology به چاپ رسیده است./

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

دیدگاه و نظــرات