برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید
;

نیمی از جمعیت جهان تا سال 2050 نزدیک بین خواهد شد

نیمی از جمعیت جهان تا سال 2050 نزدیک بین خواهد شد دانشمندان هشدار دادند که نیمی از جمعیت جهان تا سال 2050 به درجاتی از نزدیک بینی دچار خواهند بود.

دانشمندان هشدار دادند که نیمی از جمعیت جهان تا سال 2050 به درجاتی از نزدیک بینی دچار خواهند بود.

به گزارش ایندیپندنت، نتایج مطالعه محققان که در مجله Ophthalmology منتشر شد، نشان می دهد که در صورت تداوم وضعیت کنونی، 50 درصد انسان های روی زمین به عینک و یا لنزهای تماسی نیاز پیدا می کنند و 10 درصد افراد نیز گرفتار نزدیک بینی شدید می شوند.
پژوهشگران یکی از علل اصلی این وضعیت را قرار گرفتن بیش از حد افراد در برابر نمایشگر رایانه در فواصل نزدیک عنوان کردند.
محققان 'موسسه برایان هولدن ویژن' در سیدنی استرالیا همچنین گفتند: از میان فاکتورهای محیطی، فشار زیاد حاصل از سیستم های آموزشی به ویژه بر کودکان و نوجوانان در مناطقی مانند کره، چین، تایوان و سنگاپور به علاوه استفاده بیش از حد از ابزار الکترونیکی از نزدیک که از تغییرات مخرب در سبک زندگی است، موجب شیوع نزدیک بینی شده است.
براساس براوردها، از هر 10 نوجوان در چین، 9 نفر نزدیک بین هستند، این وضعیت در پایتخت کره جنوبی شدیدتر است زیرا از نوجوانان 19 ساله این کشور، تنها سه و نیم درصد دید واضح و شفاف دارند.
در اروپا، حدود 50 درصد جوانان نزدیک بین هستند، در حالی که این رقم در نسل قبلی والدین آنها برابر با 25 درصد بود.
نزدیک بینی یا میوپی از عیوب انکساری چشم است. اگر قرنیه نسبت به اندازه چشم انحنای بیشتری داشته باشد یا اندازه چشم نسبت به انحنای قرنیه بیشتر از حد معمول باشد، نزدیک‏ بینی ایجاد می‏ شود، به طوری که فرد در مقایسه با افراد سالم اشیا را در فاصله دور به وضوح نمی بیند./

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

دیدگاه و نظــرات