برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید
;

آرتریت روماتوئید ممکن است طول عمر بیماران را کاهش دهد

آرتریت روماتوئید ممکن است طول عمر بیماران را کاهش دهد آرتریت روماتوئید ممکن است خطر مرگ زودرس ناشی از مشکلات قلبی و تنفسی (شایع ترین عامل کوتاه کننده طول عمر در این بیماران) را تا 40 درصد افزایش دهد.
آرتریت روماتوئید ممکن است خطر مرگ زودرس ناشی از مشکلات قلبی و تنفسی (شایع ترین عامل کوتاه کننده طول عمر در این بیماران) را تا 40 درصد افزایش دهد.
به گفته محققان، در بین کسانی که به علت مشکلات تنفسی مردند یکی از علل اصلی مرگ، بیماری انسدادی مزمن ریه (COPD) بود.
به گزارش کلینیک آنلاین روماتولوژی، یافته های این تحقیق شواهد جدیدی در تایید یافته های قبلی که می گفت بین آرتریت روماتوئید و مرگ زودرس رابطه وجود دارد، فراهم کرد. این یافته ها وظیفه خطیر پزشکان در بررسی دقیق بیماران روماتیسمی و چکاپ منظم آنها را پررنگ می کند.
در این تحقیق تنها یک رابطه بین آرتریت روماتوئید و خطر مرگ زودرس نشان داده شده است و رابطه علت و معلولی هنوز مشخص نشده است.
آرتریت روماتوئید یک بیماری خودایمنی است که در آن سیستم ایمنی بدن به مفاصل حمله می کند و نتیجه آن درد و تورم مفاصل است. این بیماری در بین زنان شایع تر از مردان است.
برای انجام این تحقیق، محققان بریگهام و بیمارستان زنان در بوستون، اطلاعات 964 زن مبتلا به آرتریت روماتوئید را مورد بررسی قرار داده و با زنان فاقد این بیماری مورد مقایسه قرار دادند. این مطالعه حاصل نتایج بدست آمده از یک مطالعه بزرگ سلامت پرستارها از سال 1967 بود که بیش از 100000 ثبت نام کننده داشت.
دکتر جفری اسپارک، نویسنده مسوول این مقاله می گویید مطالعات قبلی پیشنهاد داده بودند که آرتریت روماتوئید ممکن است با افزایش مرگ و میر در ارتباط باشد اما نتوانسته بودند سایر متغیرها مثل سیگار کشیدن که هم آرتریت روماتوئید و هم مرگ و میر را تحت تاثیر قرار می دهد را کنترل کنند.
به گفته دکتر اسپارک، از آنجا که مطالعه سلامت پرستاران بسیار بزرگ و به مدت طولانی توسط شرکت کنندگان دنبال می شده محققان توانسته اند اطلاعات بیشتری درباره موضوعات مورد نظر خود جمع آوری کرده و بیماران را قبل و بعد از تشخیص دنبال کرده و رفتار سلامت آنها را محاسبه کرده و علت دقیق مرگ را تشخیص دهند.
با این نگاه، آنها شواهد محکمی از افزایش خطر مرگ بیماران روماتیسمی به دلیل مشکلات تنفسی و قلبی پیدا کردند.
همچنین محققان تفاوت های بین دو نوع آرتریت روماتوئید، seropositive و seronegative را آنالیز کردند. کسانی که به آرتریت روماتوئید seropositive مبتلا بودند --که به طور تیپیک علائم شدیدتری را باعث می شود-- نسبت به مبتلایان به seronegative تقریبا 3 برابر بیشتر در خطر مرگ ناشی از مشکلات تنفسی بودند.
نتایج این تحقیق سوم نوامبر 2015 در مجله Arthritis Care & Research به چاپ رسید.
اسپارک معتقد است درحالیکه بسیاری از پزشکان می دانند که خطر بالای مرگ ناشی از مشکلات قلبی بیماران روماتیسمی را تهدید می کند، یافته های جدید نیاز به بررسی علائم تنفسی در این بیماران و حتی بیمارانی که هرگز سیگار نمی کشند یا قبلا سیگاری بوده اند را، پر رنگ می کند.
دکتر اسپارک خاطرنشان کرده است «ما امیدواریم یافته های این تحقیق بیماران و مراکز درمانی را تشویق کند تا نسبت به بیماران روماتیسمی آگاهانه تر عمل کرده و خطر بالای مرگ ناشی از مشکلات تنفسی و قلبی در آنها را مورد توجه قرار داده و در معاینات دوره ای آن را مد نظر قرار دهند، بخصوص در بیماران مبتلا به آرتریت روماتوئید seropositive./

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

دیدگاه و نظــرات