برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید
;

طراحی شانه ای جدید برای از بین بردن شپش مو

طراحی شانه ای جدید برای از بین بردن شپش مو این وسیله که در برخی از کلینیک‌های مربوط به کودکان در آلمان به کار گرفته شده است، دندانه‌های رسانایی دارد که به‌عنوان الکترود عمل می‌کند. وقتی‌که پالس‌های الکتریکی به دندانه‌های این شانه ارسال می‌شود، هوای ما بین دندانه‌ها یونیزه شده و منجر به تولید پلاسما می‌شود.
شاید به نظر بسیاری از ما دیگر راهکارهای مبارزه با شپش لزوم چندانی ندارد، اما هنوز هم والدینی هستند که با این مسئله سروکار دارند و مجبورند به فکر راه‌حل‌هایی برای مبارزه با آن باشند. راه‌حل متداول برای از بین بردن این موجودات، استفاده از شامپوها یا لوسیون‌های مخصوص است.

اما عیبی که در این روش درمانی وجود دارد این است که این نوع محلول‌ها و شامپوها نمی‌توانند تخم این موجودات را از بین ببرند، به همین دلیل محققان در موسسه فرانهوفر آلمان دست به ساخت شانه‌ای زده‌اند که این موجودات ناخواسته را با استفاده از پلاسمای سرد از بین می‌برد.

به گزارش GizMag این وسیله که در برخی از کلینیک‌های مربوط به کودکان در آلمان به کار گرفته شده است، دندانه‌های رسانایی دارد که به‌عنوان الکترود عمل می‌کند. وقتی‌که پالس‌های الکتریکی به دندانه‌های این شانه ارسال می‌شود، هوای ما بین دندانه‌ها یونیزه شده و منجر به تولید پلاسما می‌شود.

قرار گرفتن در جریان این پلاسما باعث می‌شود هم شپش‌ها و هم تخم‌های آنان از بین بروند. به دلیل آنکه این پالس‌ها خیلی کوتاه هستند، دمای پلاسما از دمای اتاق کمتر است و بنابراین خطر سوختگی سطحی یا جدی برای بیمار وجود ندارد./

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

دیدگاه و نظــرات