برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید
;

خواص شگفت‌‌آور آووکادو برای سلامت بدن

خواص شگفت‌‌آور آووکادو برای سلامت بدن آووکادو «ابر میوه‌ای» است که نه تنها لذیذ است، بلکه منافع تغذیه‌ای و بهداشتی بسیاری هم برای شما به دنبال دارد، برای قلب شما، چشم‌های شما و بسیاری از اندام‌های دیگر.
آووکادو حاوی 20ویتامین و ماده معدنی، از جمله پتاسیم، لوتئین و اسید فولیک است. این میوه همچنین منبع خوبی برای ویتامین‌های B، C و E و مواد شیمیایی طبیعی گیاهی است. این میوه همچنین میزان قند کمی دارد و حاوی فیبرهای غذایی است که باعث احساس سیری زودرس شما می‌شود. در زیر به پنج سودمندی آووکادو برای سلامت شما می‌پردازیم:
 
1-سلامت قلب: آووکادو حاوی یک ماده شیمیایی گیاهی به نام بتا- سیتوسترول است که میزان کلسترول خون را در‌حد طبیعی نگه می‌دارد. این میو‌ه همچنینن مملو از چربی‌های تک‌ اشباع ‌نشده است و به گفته انجمن قلب آمریکا، مصرف متعادل چربی‌های تک‌ اشباع‌نشده به جای چربی‌های اشباع‌شده و چربی‌های ترانس می‌تواند به کاهش کلسترول بد یا LDL کمک کند.
 
2-سلامت چشم: لوتئین و زیزانتین که از مواد کاروتنوئیدی شمرده می‌شوند نیز در این میوه یافت می‌شوند. نشان داده شده است که هردوی این مواد شیمیایی خطر تحلیل رفتن لکه زرد شبکیه چشم (حساس‌ترین بخش شبکیه به نور) که با افزایش سن رخ می‌دهد یا بیماری دژنراسیون ماکولای مربوط به سن را کاهش می‌دهند. این بیماری علت اصلی نابینایی در سنین بالا است.
 
3-رشد و نمو: آووکادو حاوی 3/5گرم چربی اشباع‌نشده به ازای هر وعده30 گرمی (حدود یک‌و‌نیم میوه آووکادو) است. بررسی‌ها نشان داده‌اند که چربی‌های اشباع‌نشده برای رشد و نمو مناسب دستگاه عصبی مرکزی مغز کودکان و نوجوانان مفید هستند.
 
4-فشار خون: آووکادو عاری سدیم است و در رژیم غذایی DASH (مخفف رویکرد تغذیه‌ای به فشار خون بالا)‌ است که به کاهش فشار‌خون کمک می‌کند. این میوه همچنین حاوی مقدار قابل‌توجهی پتاسیم است که ممکن است به کاهش فشار‌خون کمک کند. بررسی‌ها نشان داده‌اند، هنگامی که آووکادو به جای سایر چربی‌ها (مانند کره و مایونز) خورده می‌شود، به کنترل فشار‌خون کمک می‌کند.
 
5-کاهش وزن: آووکادو مملو از چربی‌های سالم است که روند گوارش را طولانی می‌کنند و شما را سیر و پر نگه می‌دارند. به‌علاوه آووکادوها حاوی بیش از20 ویتامین، ماده معدنی و مواد‌مغذی گیاهی (فیتوکمیکال‌ها)‌ هستند که به‌خصوص اگر قصد کاهش کالری‌های دریافتی‌تان و در عین حال دریافت مواد مغذی لازم را داشته باشید، به شما کمک می‌کنند.
 

چطور آووکادو را نگهداری کنیم؟

آووکادو را در درجه حرارت اتاق نگهداری کنید و در نظر داشته باشید که ممکن است4 تا 5 روز طول بکشد تا این میوه برسد. برای تسریع فرآیند رسیدن، می‌توانید آووکادو را زیر کاغذ به همراه یک سیب یا موز بگذارید. هنگامی پوست بیرونی میوه سیاه یا ارغوانی تیره باشد و با فشار ملایم بر آن فرو برود، آماده خوردن یا قرار دادن در یخچال است. آووکادو را پیش از بریدن به طور کاملا بشویید تا کثافات و باکتری‌هایی با چاقو به گوشت میوه منتقل نشوند. شایع‌ترین شیوه استفاده از آووکادو مصرف آن در سالاد است، اما می‌توانید آن را به صورت پوره همراه با پاستا به عنوان جایگزینی برای کره یا روغن استفاده کنید یا به برش‌های آن را درون ساندویچ بگذارید./

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

دیدگاه و نظــرات