برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید
;

پیاده روی سریع عمر را طولانی می کند

پیاده روی سریع عمر را طولانی می کند کارشناسان می‌گویند فقط 25 دقیقه پیاده‌روی سریع می‌تواند هفت سال به طول عمر شما بیفزاید. پژوهشگران آلمانی در کنگره جامعه متخصصان قلب اروپا اعلام کردند که ورزش مرتب می‌تواند روند سالمندی را کُند کند و میانگین طول عمر را افزایش دهد.
کارشناسان می‌گویند فقط 25 دقیقه پیاده‌روی سریع می‌تواند هفت سال به طول عمر شما بیفزاید. پژوهشگران آلمانی در کنگره جامعه متخصصان قلب اروپا اعلام کردند که ورزش مرتب می‌تواند روند سالمندی را کُند کند و میانگین طول عمر را افزایش دهد.
سانجای شارما، استاد بیماری‌های وراثتی قلب در بخش کاردیولوژی ورزشی در بیمارستان‌های دانشگاهی سنت‌جرج در جنوب لندن درباره این یافته‌‌ها گفت، ورزش در حد متوسط برای یک شخص در دهه 50 و 60 زندگی خطر مرگ ناشی از حمله قلبی را تا نصف کاهش داد.
او گفت: «این بررسی بسیار به‌جا است. نتایج این بررسی نشان می‌دهد هنگامی که افراد به طور مرتب ورزش می‌کنند، ممکن است بتوانند روند پیری را به تعویق بیندازند. ممکن است هرگز نتوانیم به طور کامل از پیر شدن جلوگیری کنیم، اما ممکن است بتوانیم زمان پیر شدنمان را به تاخیر بیندازیم. ممکن است هنگامی که در دهه 70 زندگی‌مان هستیم، جوان‌تر به نظر برسیم و ممکن است تا بالای 90 سالگی هم عمر کنیم. ورزش برای شما سه تا هفت سال طول عمر بیشتر را می‌خرد. ورزش یک عامل ضدافسردگی است که کارکرد شناختی را بهبود می‌بخشد و اکنون شواهدی در دست است که ورزش ممکن است شروع دمانس یا زوال عقل را هم به تاخیر بیندازد.»
او گفت، فرد در هر سنی باشد یا دچار هر بیماری باشد، 20 تا 25 دقیقه راه رفتن در روز که شامل پیاده‌روی سریع یا دویدن آهسته باشد، برای او توصیه می‌شود.
او افزود: «اگر می‌خواهید به‌جایی بروید که در فاصله 20 دقیقه‌ای با پیاده‌روی است و وقت دارید و دیر نمی‌رسید، به‌جای سوارشدن به اتوبوس، پیاده به آنجا بروید. افراد دچار بیماری‌های قلبی که نباید بدوند، می‌توانند تا حدی که سرعت تنفسشان به حدی برسد که هنوز بتوانند صحبت کنند، اما نتوانند آواز بخوانند، پیاده‌روی کنند. پیروی از چنین دستورات ساده‌ای برای رها شدن از سبک زندگی نشسته ما ضروری است.»
این پژوهش به‌وسیله گروهی از پژوهشگران دانشگاه سارلند در آلمان انجام شده است که در آن گروهی از افراد سالم و غیرسیگاری که ورزش نمی‌کردند، به یک برنامه ورزشی مرحله‌بندی‌شده وارد شدند. ‌
این پژوهشگران نشان دادند که تمرین‌های هوازی با شدت بالای متوالی (HIIT) و تمرین‌های قدرتی اثرات مثبتی بر شاخص‌های پیری دارند. تمرین‌های استقامتی و تمرین‌های هوازی با شدت بالا، ممکن است نسبت به وزنه زدن صرف کارآمدی بیشتری ازلحاظ کاهش سرعت پیری داشته باشند، چراکه فعالیت تلومرازها را بیشتر افزایش می‌دهند و این امر به‌نوبه خود به ترمیم DNA با افزایش سن کمک می‌کند.
این پژوهشگران دریافتند که با اندازه‌گیری افزایش فعالیت تلومراز و کاهش میزان شاخص پیری P16 (که هر دو شاخص‌های پیری سلولی در خون هستند) در طول یک دوره شش‌ماهه، پزشکان می‌توانند نشان دهند که ورزش منظم، فرآیند ضدپیری را آغاز کرده است.
حتی معلوم شد افرادی که ورزش را در 70 سالگی شروع کرده‌اند، با احتمال کمتری دچار فیبریلاسیون دهلیزی، اختلال ریتم قلب که حدود 10 درصد افراد بالای 80 سال را دچار می‌کند، می‌شوند.
پروفسور کریستی دیتون از دانشکده پزشکی بالینی دانشگاه کمبریج درباره نتایج این بررسی گفت: «این بررسی به ما امکان می‌دهد شناخت بیشتری درباره علت تاثیر فعالیت جسمی بر سلامت به دست آوریم. این یافته‌ها به ما در درک فرایند پیری و اثراتی که فعالیت جسمی می‌تواند در سطح سلولی داشته باشد، کمک می‌کند. هر چه شما فعالیت جسمی بیشتری داشته باشید، بدون توجه به اینکه از چه سنی آن را شروع کنید، منافع بیشتری به دست خواهید آورد. ما توصیه می‌کنیم که افرادی که بیماری قلبی-عروقی یا نارسایی قلبی دارند و سابقه حمله قلبی داشته‌اند، ازلحاظ جسمی فعال باشند، چراکه این کار به نفع آنان است، چه رسد به افراد سالم که هیچ دلیلی برای ورزش نکردن ندارند.»
Guardian
 

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

دیدگاه و نظــرات