برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید
;

پیاده روی ضامن سلامت روح و جسم، چگونه پیاده روی کنیم؟

پیاده روی ضامن سلامت روح و جسم، چگونه پیاده روی کنیم؟ پیاده‌روی به اندازه داروهای ضدافسردگی برای تسکین علائم افسردگی‌های حاد در سنین مختلف موثر است.
پیاده‌روی به اندازه داروهای ضدافسردگی برای تسکین علائم افسردگی‌های حاد در سنین مختلف موثر است. مرکز پزشکی دانشگاه دوک (Duke) دریافته است که یک پیاده‌روی تند 30 دقیقه‌ای، سه مرتبه در هفته به اندازه داروهای ضدافسردگی برای تسکین علائم افسردگی‌های حاد در سنین مختلف موثر است.
 

چطور پیاده‌روی کنیم؟

 
تحقیقی که سال گذشته در اینترنال مدیسین (Internal Medicine) به چاپ رسید، نشان داد که زنانی که به طور منظم پیاده‌روی دارند، کمتر در معرض ابتلا به از دست رفتن حافظه و سایر زوال‌های ذهنی قرار دارند.
 
براساس آکادمی جراحان ارتوپد در امریکا، پیاده‌روی به شما برای داشتن یک دیدگاه مثبت به زندگی کمک کرده و باعث می‌شود جوان‌تر به نظر برسید. پیاده‌روی جریان خون را در مغز افزایش می‌دهد. در تحقیق که در سال 1999 روی افراد بالاتر از 60 سال انجام گرفت، مشخص شد که 45 دقیقه پیاده‌روی در روز مهارت‌ فکر کردن را در آنها افزایش می‌دهد.
 
کلینیک مایو (Mayo Clinic) نیز شواهدی دارد که نشان می‌دهد، ورزش پیاده روی تاثیر مثبتی بر سطح برخی انتقال‌دهنده‌های عصبی که تقویت‌کننده روحیه در مغز هستند، دارد. ورزش همچنین تولید اندورفین را افزایش داده، فشار داخل عضلات را کم کرده، برای خوابی بهتر به شما کمک کرده و سطح کورتیزول هورمون استرس را نیز کاهش می‌دهد.

 

اگر می‌خواهید، بدنی زیبا و سالمتر داشته باشید، می‌بایست:

 
حدود 1.6 کیلومتر پیاده‌روی در روز 100 کالری می‌سوزاند. در سال می‌توانید بدون ایجاد تغییر در عادات غذاییتان تا 5 کیلو وزن کم کنید. متخصصین بر این عقیده‌اند که 6000 قدم پیاده‌روی در روز سلامت شما را ارتقاء داده و 10،000 قدم موجب کاهش وزنتان می‌شود.
 
دانشگاه تنسی در یک تحقیق که در آن از گام‌شمار استفاده شد مشخص کرد که زنانی که بیش از 10،000 قدم در روز راه می‌روند، تا 40درصد از درصد چربی پایین‌تری برخوردار بوده و کمر و لگنشان نسبت به آنهایی که به طور متوسط کمتر از 6000 قدم راه می‌روند 10 تا 15 سانتیمتر باریک‌تر است.
 
اگر فقط 2000 قدم پیاده‌روی در روز به فعالیت‌های روزمره‌تان اضافه کنید، هیچوقت دچار افزایش وزن نخواهید شد. تحقیقات دکتر جیمز او. هیل (Dr. James O. Hill) در مرکز تغذیه انسانی دانشگاه کولورادو این را تایید می‌کند.
 
تحقیقی که اخیراً در دانشگاه هاروارد انجام گرفت نشان داد که راه رفتن با سرعت متوسط به مدت 3 ساعت در هفته یا 30 دقیقه در روزمی‌تواند احتمال بیماری‌های قلبی را تا 40 درصد در زنان کاهش دهد. مجله انجمن پزشکی امریکا مشخص کرد که زنانی که در سنین 30 تا 50 سالگی خود پیاده‌روی می‌کنند، احتمال ابتلا به سرطان سینه را در خود کاهش می‌دهند.
 
همچنین براساس یک تحقیق، اگر پیاده‌روی منظم داشته باشید (3 بار در هفته یا بیشتر به مدت نیم ساعت یا بیشتر) به طور متوسط حدود 600 هزار تومان در سال برای هزینه‌های پزشکی صرفه‌جویی خواهید کرد.
 

برای داشتن محیط و زمینی سبزتر کافی است:


فقط هفته 15 کیلومتر از رانندگی خود کم کنید، 230 کیلوگرم دی‌اکسید‌کربن کمتری در سال وارد هوا خواهد شد. تحقیق حمل‌ونقل شخصی در سال 1995 مشخص کرد که تقریباً 40درصد از اکثر سفرهای داخل شهری با اتومبیل کمتر از 3 کیلومتر است که برابر با 10 دقیقه راندن دوچرخه یا کمتر از 40 دقیقه پیاده‌روی است. هزینه کار کردن یک اتومبیل در سال تقریباً 2 میلیون تومان است. هزینه کار کردن یک دوچرخه در سال فقط 50 هزار تومان است.
 

با این اطلاعات برای پیاده‌روی انگیزه بگیرید

  •  حدود 1/6 کیلومتر برابر با 2000 قدم یا حدود 20 دقیقه پیاده‌روی است.
  •  در زندگی شما چیزی در حدود 104607.75 کیلومتر راه می‌روید، برابر با سه مرتبه راه رفتن دور کره زمین!
  •  در یک تحقیق مشخص شد که مردها به طور متوسط 18،425 قدم و زنان 14،196 قدم در روز راه می‌روند.
  •  یک بلوک شهری برابر با 200 قدم است./

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

دیدگاه و نظــرات