برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید

درمان نقرس

درمان نقرس

نقرس شصت پا داشتم خوب شده نقرس دست دارم یکساله خوب نمیشه اسید اوریکم ۵ است و رژیم غدایی را کامل رعایت می کنم.راهنمایی نمایید.
سلام نقرس میتواند مفاصل متعددی رادرگیر کند مواردی که به تشخیص پزشک معالج تشخیص ابتلا سایر مفاصل ناشی ازنقرس باشد ودرمواردی که مقاوم به قرص مداسین وآلوپرینول باشدگاه نیاز به استفاده ازپردنیزولون ودرمانهای تعدیل کننده سیستم ایمنی نیاز خواهد شد

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

مشاوره های زیر نیز در همین راستا می باشندثبت مشاوره

سلام. بیماری نقرس دارم، رژیم غذایی رعایت میکنم، آب زیاد مینوشم، پاهایم سر هستندو...چند ماه است که درد به شصت پا منتقل شده است. راهنمایی نمایید.غلامحسین علیشیری۱۳۹۵/۰۳/۱۷

با سلام. شما مبتلا به نقرس مزمن هستید.در نقرس مزمن بایستی قرص کلشی سین حداقل 3- 6 ماه تا قطع حمله نقرس ادامه یابد.سپس همزمان با قطع حمله نقرس باید دارویی که کاهش دهنده اسید اوریک خون می باشد مانند آلوپورینول مصرف گردد.دوز آلوپورینول به میزانی باید افزایش یابد که ایجاد عارضه نکند و از طرفی بتوان میزان اسید اوریک را به زیر 6 کاهش داد. در حملات حاد باید کلشی سین مصرف شود و چنانچه آلوپورینول قبلا استفاده می شده است مصرف آن باید ادامه یابد و چنانچه مصرف نمی شده مصرف آن در حملات باعث تشدید حملات می گردد.در مواردی که بیمار سنگ اوراتی و یا رسوب اوریک اسید در نسج نرم مانند لاله گوش و مفاصل دارد بایستی رقم اوریک اسید بسیار پایین بیاید.افزایش مصرف دوز آلی پورینول می بایست با نظر پزشک معالج باشد.در بیمارانی که تحت درمان دارویی با آلوپورینول هستند ضرورتی برای رژیم غدایی سخت نیست .بهتر مصرف مواد پروتئینی خصوصا مواد گوشتی کاهش یابد.تاکید می شود در این بیماری نیازی به رژیم غذایی سفت و سخت نیست. کم آبی و پیاده روزی طولانی مدت ممکن است باعث تشدید حملات شود.تاثیر سایر موارد از قبیل استرس بر این بیماری اثبات شده نیست.

درد مفاصل دارم به همراه آزمایشات غیر نرمال به چه پزشکی مراجعه کنم؟غلامحسین علیشیری۱۳۹۳/۰۱/۲۲

با سلام در شرح ذکر شده شما مبتلا به بیماری کلیوی با دفع پروتئین می باشید که ضروری است در اسرع وقت با متخصص نفرولوژیست مشورت کرده و علت آن را پیگیری نمایید. در زمینه تورم مفصل شما مبتلا به بیماری نقرس شده اید که ضروری است با پزشک روماتولوژیست مشورت و راهنمایی لازم صورت گیرد.

قصد ازدواج با پسری دارم که نقرس دارد.آیا خطری زندگی ما را تهدید میکند؟محسن اخیانی۱۳۹۳/۰۱/۰۹

با سلام بیماری نقرس اصولا در مردان در سنین بالای 50 سال دیده می شود. وجود نقرس در سنین پایین ممکن است علل متعددی از جمله تغذیه نامناسب و چاقی مفرط داشته باشد. جهت پاسخ دقیق تر توصیه به مشورت حضوری با روماتولوژیست می شود.

تاثیر کلشی سین و آلوپورینول بر نقرسمسعود مهدوی۱۳۹۶/۰۹/۱۳

اگر حملات مکرر تورم مفصل ناشی از نقرس دارید بایستی تحت درمان دارویی قرار گیرید.راجع به میزان و نوع دارو با پزشک متخصص مشورت نمایید.

دیدگاه و نظــرات