برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید

لیزر موهای زائد با توجه به بیماری لوپوس خاموش

لیزر موهای زائد با توجه به بیماری لوپوس خاموش

با سلام و خسته نباشید خدمت دکتر اخیانی 3 سال هست که تحت نظر شما هستم و فرمودید لوپوس خفیف دارم که فعلا خاموش هست،1شب درمیان 1 عدد هیدروکسی کلروکین مصرف میکنم، میخواستم لیزر موهای زائد انجام بدم، سوالم این هست که آیا لیزر می تونه باعث فعال سازی این بیماری بشه؟ آیا میتونم لیزر انجام بدم برای کل بدن یا خیر؟ پیشاپیش از پاسخگویی شما متشکرم.
سلام یکی از محرکهای پوست برای شعله ور شدن بیماری لوپوس نور خورشید می باشد در لیزر نیز طیف نور uv اگر استفاده شود موجب شعله وری بیماری می شود و همچنین سایر طول موجها نیز با شدت کمتر این اثر را دارند . علاوه بر این ممکن است بخاطر حساس بودن پوست افراد لوپوسی لیزر موجب افزایش لک پوستی گردد.

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

مشاوره های زیر نیز در همین راستا می باشندثبت مشاوره

علت برافروختگی و قرمز شدن پوست صورت در طول روز چیست؟سید مسعود داودی۱۳۹۶/۰۴/۲۶

سلام.قرمزی صورت علل مختلفی دارد از جمله بیماریهای کبدی ولی شایع‌ترین آن حساسیت پوستی است نیاز به بررسی دارد. به پزشک مراجعه نمایید.

پزشک لوپوس و پسوریازیس را تشخیص داده اند و علائم سندرم شوگرن را هم دارم. پردنیزولون و متروتروکسات و ایموران مصرف می کنم. دآیا با قطع پردنیزلون مشکلی برایم ایجاذ می شود؟احمد سلیم زاده۱۳۹۳/۰۱/۲۲

با سلام شما مبتلا به بیماری لوپوس هستید. این بیماری می تواند دارای انواع تظاهرات پوستی مانند پسوریازیس باشند. مجموعه یافته های شوگرن و ریزش مو در هر دو بیماری به علت خود بیماری و یا عوارض بیماری ایجاد شود. پردنیزولون در فاز فعالیت بیماری خصوصا در فعالیت بیماری یکی از درمان های اصلی می باشد. ضروری است در مورد هرگونه تصمیم گیری با پزشک معالج خود مشورت نمایید.

کبودی پشت کمرسید مسعود داودی۱۳۹۷/۰۲/۱۲

سلام. نیاز به شرح حال کاملتر از نظر سن، جنسیت، بیماری زمینه ای، مصرف دارو وانجام آزمایش های تکمیلی است

آیا مصرف آزاتیوپرین و هیدروکسی کلرکین و پردنیزولون 5 و آسپرین 80 شبی یک عدددر شیردهی مجاز است؟ثریا شادمانفر۱۳۹۴/۱۰/۰۳

سلام داروهای ذکر شده در شیردهی مجاز است. غیر از آزاتیوپرین که بهتراست در شیردهی داده نشود. اما به احتمال زیاد روماتولوژیست محترم به خاطر شرایط بیماری آن را تجویز نموده اند . پس بهتر است شیردهی قطع و دارو ادامه یابد.

دیدگاه و نظــرات